سخنگوی دولت چین: کرونا جنگ بیولوژیک ارتش آمریکاست

  • ۴ سال قبل

چائو لی جیان، سخنگوی دولت چین، اعلام کرد بیماری ویروسی کرونا که در شهر ووهان این کشور آغاز شد یک حمله هدفمند توسط ارتش آمریکاست که علیه چین آغاز شد و ادعای دولت آمریکا مبنی بر داشتن بیماران کرونایی و بستری یا قرنطینه کردن آنان در آمریکا صحت ندارد و به اطلاعات ارائه شده آمریکایی در این زمینه مشکوک هستیم لذا باید آمریکا در این زمینه مواضع روشنی اتخاذ نماید و به افکار عمومی پاسخ دهد.

آنچه سخنگوی دولت چین می‌گوید در اصطلاح متداول جنگ بیولوژیک نامیده می‌شود. سابقه جنگ‌های بیولوژیک در طول تاریخ به قرن‌های متمادی بر می‌گردد. آغشته کردن تیرهای کمان، شمشیرها به سموم یکی از متداول‌ترین روش‌های جنگ بیولوژیک در گذشته بود. در سال 1346 میلادی نیز هنگام حمله مغول‌ها به شهر کافکا در شبه جزیره کریمه امروزی، مغول‌ها جنازه کشته ها را در نزدیکی ورودی‌های قلعه رها کردند و این سبب شد تا افراد محل به طاعون مبتلا شوند و در مسیر خود به تدریج آن را  به اروپا نیز رساندند. این چنان فراگیر شد که بعدا در اروپا به “مرگ سیاه” مشهور شد.

همچنین، در جنگ جهانی اول، آلمانی‌ها حیواناتی را که به فرانسه و آمریکا می‌فرستادند عمدا به بیماری آلوده می‌کردند تا عامل انتقال بیماری شوند. ارتش ژاپن نیز قبل از جنگ جهانی برنامه منظم تولید بمب‌های حاوی عوامل بیماری را آغاز کرد و حتی در طی جنگ یک واحد ویژه برای این نوع حملات تربیت کرده بود. آمریکا نیز در سال 1943 برنامه جنگ بیولوژیکی خود را آغاز نمود.

معمولا برای این که این عوامل بیماری بتوانند پخش شوند آنها را به صورت ذرات آئروسل بسیار ریز در می‌آورند و پخش آن نیز به دو روش خطی و نقطه‌ای است. در روش خطی معمولا، از طریق هواپیما بر روی هدف  (شهر یا هر مکانی) پخش می‌شود که البته قابل رویت نیست و در مورد نقطه‌ای نیز با موشک به هدف مورد نظر ارسال می‌شود. وضعیت جوی مانند وجود یا عدم وجود باد، میزان قدرت باد، نوع آب و هوا نیز در انتخاب نوع بیماری موثر است.

با وجه به اعلام رسمی دولت چین در مورد جنگ بیولوژیک و همچنین سخنرانی اخیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد احتمال حمله بیولوژیک، نمی‌توان تصور کرد بیماری ویروسی کرونا با حجم گسترده شیوع و قدرت کشندگی یک بیماری عادی ناشی از آلودگی‌های متداول باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب