بی تفاوتی فرانسه به مرگ زن مسلمان به دست پلیس پس از یک سال

  • ۴ سال قبل

یک سال پس از مرگ زینب زضوان زن هشتاد  ساله مسلمان در جنوب فرانسه هنوز هم واکنش ها به نقض علنی حقوق بشر توسط این کشور ادامه دارد و فعالان حقوق بشر و رسانه ها در محل هدف قرار گرفتن خانم رضوان گرد هم آمدند و ضمن برگزاری یک مراسم برای وی، دولت فرانسه را به تبعیض نژادی علیه مسلمانان و نقض حقوق بشر متهم کردند.

رادیو بین المللی فرانسه گزارش کرد: فعالان حقوق بشر می گویند سال گذشته در طی اعتراضات گسترده جلیقه زردها به گران شدن بنزین که سرکوب شد و هنوز هم ادامه دارد و سرکوب می شود، در شهر مارسی نیروهای پلیس علاوه بر هدف قرار دادند جلیقه زردها، به سوی مردمی آش گشودند که از پنجره ها و بالکن های خانه اعتراضات را تماشا می کردند و در آن هنگام خانم زینب رضوان 80 ساله و تبعه الجزایر را از ناحیه سر با گلوله گاز اشک آور هدف قرار دادند که روز بعد به خاطر ضربات وارده فوت کرد. فرانسه ضمن خودداری از معرفی پلیس خاطی و محاکمه او، در گزارش پزششکی قانونی اعلام کرد به خاطر کهولت سن نتوانسته از عمل جراحی زنده بماند اما کالبد شکافی وی در الجزایر نشان داد گزارش فرانسه کذب است.

فعالان جلیقه زرد می گویند آن شب فقط در آن محله بیش از 200 نارنجک گاز اشک آور به مردم شلیک شد. آنان همراه وکیل خانم رضوان خواهان شفاف شدن پرونده، معرفی قاتل و محاکمه او شدند اما دولت فرانسه ضمن نقض صریح مقتل حتی از پاسخ دادن نیز خودداری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب