دومین زن داعشی در آلمان محاکمه شد

  • ۴ سال قبل

روند محاکمه یک زن داعشی به اتهام جنایت علیه بشریت، عضویت در یک سازمان تروریستی و به بردگی گرفتن یک دختر 13 ساله ایزدی آغاز شد. پرونده امیمه عبدی، تبعه آلمانی-تونسی، پس از آن مطرح شد که یک روزنامه‌نگار  لبنانی به نام جنان موسی او را شناسایی کرد. 

خانم عبدی همسر دنیس کوسپرت، داعشی بدنام و مشهور آلمانی است که در سوریه با هم ازدواج کردند. او که مادر سه فرزند است در سال 2016 به آلمان برگشت و سه سال در هامبورگ کار کرد و سپس دستگیر شد. هلموت گراوئر، دادستان، می‌گوید خانم عبدی یک شبکه اینترنتی تبلیغ برای داعش راه اندازی کرده بود. عبدی پس از آن مورد توجه مقامات آلمان قرار گرفت که جنان موسی روزنامه‌نگار توانست به تلفن وی دست پیدا کند و هزاران فایل و عکس و مدارک مربوط به حضور عبدی در دوران خلافت داعش در سوریه در آن وجود داشت. در بعضی از عکس‌ها کودکان او نیز اسلحه در دست دارند.

آقای گراوئر می‌گوید: “او به کودکان خود نیز ایدئولوژی داعش یاد می‌داد.” این یکی از چندین مورد محاکمه کسانی است که ایزدی‌ها را در عراق و سوریه به بردگی گرفته بودند. اوایل ماه جاری میلادی  نیز یک زن 27 ساله داعشی به نام جنیفر و. در فرانکفورت محاکمه شد که سبب مرگ یک کودک ایزدی بر اثر تشنگی در سال 2015 شده بود. سازمان‌های حقوق بشر خواهان این هستند زنان داعشی مشهور به “عروس‌های داعش” به عنوان بخش مهمی از این سازمان تروریستی به رسمیت شناخته شوند.

پری ابراهیم، مدیر اجرایی “بنیاد ایزدی آزاد” در سال 2019 گفت: “زنان داعشی در شکنجه و تجاوز جنگجویان داعشی علیه ایزدی‌ها همدست کامل هستند. لذا این زنان بی‌گناه نیستند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب