کرونا: توقف ارتباط هوایی، زمینی ترکیه با اقلیم

  • ۴ سال قبل

اقلیم کردستان یکی از آلوده ترین مناطق به ویروس کوید-19 یا همان کروناست و به دلیل گسترش شیوع آن در شهرها و روستاها، ترکیه نیز ارتباط زمینی و هوایی خود با آن را متوقف کرد. شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز طی بیانیه‌ای اعلام کرد برای جلوگیری از شیوع و ورود بیماری ویروسی کرونا از اقلیم تمام پروازهای خود از و به اقلیم را متوقف می‌کند. همچنین دولت ترکیه همه گذرگاه‌های زمینی مرزی با اقلیم کردستان را بست. گذرگاه مرزی خابور مهم‌ترین آن است که آن نیز بسته شد.

لازم به توضیح است گزارش‌های مختلف از جمله شبکه رووداو حاکیست قاچاقچیان افراد را از مرز ایران به اقلیم می‌برند و افراد محلی نیز تایید کردند این افراد با پرداخت یکصد دلار از محدود مرزی شهر رانیه که منطقه کوهستانی آن در خاک اقلیم تحت کنترل پ ک ک/پژاک است وارد اقلیم می‌شوند. همچنین، تعدادی از اعضای این گروه مسلح کردی که از آن جدا شده و به سلیمانیه فرار کرده‌اند تست کرونای آنها مثبت بوده است.

از طرفی، با توجه به این که در اقلیم کردستان تولید صفر است و همه اقلام و نیازهای خود را با پول نفت وارد می کنند لذا بستن گذرگاه‌های هوایی و زمینی سبب افزایش شدید تورم خواهد شد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، نیز این خبر را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب