کارشناس مسائل سیاسی: پ.ک.ک تهدیدی جدی برای اروپا است

  • ۳ سال قبل

در پی انتشار گزارش دستگاه اطلاعاتی آلمان مبنی بر این که پ.ک.ک. تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت کشورهای اروپایی است، یونس پاکسوی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با شبکه ت.ر.ت. جهانی به تحلیل موضوع پرداخت. وی گفت: «دستگاه اطلاعاتی آلمان گزارش سالانه خود در مورد فعالیت‌های خارج از چارچوب قانون اساسی در این کشور را منتشر کرد. در این گزارش نام پ.ک.ک. نیز دیده می‌شود که در لیست تروریستی کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز قرار دارد. پ.ک.ک. شبکه گسترده‌ای از اقدامات جنایی را در آلمان اداره می‌کند. به عنوان نمونه در سال 2019 این گروه توانسته 15 هزار هوادار و یا عضو خود را در آلمان وارد فعالیت‌های جنایی کند. همانطور که گزارش اطلاعاتی آلمان نیز می‌گوید گروه تروریستی پ.ک.ک. برای جذب عضو جهت جنگ مسلحانه، افراد کم سن و سال را در معرض شستشوی مغزی قرار می‌دهد».

آقای پاکسوی در ادامه خاطر نشان ساخت: «شهروندان آلمان علاوه بر این که نیروی کار برای انجام فعالیت‌های جنایی پ.ک.ک. در آلمان هستند به عنوان نیروی کار در امور جنگی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از سال 2013 تاکنون تعداد 270 شهروند آلمانی توسط پ.ک.ک. با روش‌های مختلف از جمله شستشوی مغزی به عضویت پ.ک.ک. در آورده شده‌اند. هدف از این عضویت نیز استفاده از آنان به عنوان جنگجو بوده و بیشتر آنان نیز افراد زیر سن قانونی هستنند. باید گفت حدود نصف این افراد پس از مدتی توانسته‌اند به آلمان برگردند در حالی که بیش از بیست نفرشان نیز کشته شده‌اند.»

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: «نباید فراموش کرد این اعضا و هواداران پ.ک.ک، آلمان را به یکی از منابع اصلی تامین مالی پ.ک.ک. تبدیل کرده‌اند. این اقدامات در مواردی نیز جنبه قانونی دارد و فقط در طی یک سال گذشته پ.ک.ک. توانست مبلغ 16 میلیون یورو را به صورت قانونی از طریق کمپین‌های مختلف این گروه کسب کند ارزیابی می‌شود این گروه ده‌ها میلیون یورو پول در آلمان و به شیوه‌های مختلف کسب می‌کند. همچنین پ.ک.ک در کار قاچاق انسان و مواد مخدر نیز فعال است.»

پاکسوی خاطر نشان می‌کند «رسانه‌های همسو با پ.ک.ک. کمک می‌کنند تا پ.ک.ک. افکار عمومی ‌را فریب دهد. در این راستا که گزارش اطلاعاتی آلمان می‌گوید در رسانه‌های آلمان به مسئولان ارشد پ.ک.ک. امکان حضور داده می‌شود تا به تبلیغات بپردازند. همانطور که می‌بینیم یک گروه در لیست رسمی ‌تروریستی به صورت آزادانه در خاک آلمان فعالیت و از جوانان شهروند این کشور نیز به‌عنوان جنگجو برای خود استفاده می‌کند. همچنین، با اعمال مالیات غیرقانونی از شهروندان پول می‌گیرد  و آن را صرف اقدامات تروریستی می‌کند».[1]

https://www.youtube.com/watch?v=RNKRmj4-z7c

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب