چرا کرونا تیتر اصلی رسانه‌های پارتی در اقلیم کردستان است؟

  • ۴ سال قبل

از همان آغاز شیوع کرونا، اقلیم کردستان نیز به اقداماتی دست زد که اکنون مشخص شد ناکارآمد بوده است. از طرفی، همه کارشناسان بر این نکته توافق دارند که اقلیم کردستان در بحران عمیق اقتصادی و سیاسی قرار دارد و خود مقامات اقلیم نیز دلیل بحران اقتصادی را قطع بودجه کارمندان توسط بغداد می‌دانند اما احزاب و شخصیت‌های مخالف آن از جمله شاسوار عبدالواحد، رئیس حزب نسل نو، می‌گویند فساد و اختلاس دو حزب حاکم خانواده‌های بارزانی و طالبانی عامل اصلی رکود شدید اقتصادی می‌باشد.

از طرفی، اقلیم کردستان حقوق ارسالی کارمندان از بغداد را با تاخیر چند ماه و کم کردن بخشی برای خود پرداخت می‌کند. این سبب شده تا اعتراضات بیشتر شود و حتی در دهوک، پایگاه سنتی بارزانی، نیز معلمان به خیابان‌ها آمدند اما با خشونت سرکوب و دستگیر شدند.

با نگاهی به وضعیت کرونا در رسانه‌های اقلیم کردستان در قبل از و بعد از اعتراضات مردمی علیه حکومت، متوجه می‌شویم اخیرا رسانه‌های آن بر گسترش کرونا تاکید و به مخاطبان چنین القا می‌کنند که هر گونه خروج از خانه با خطر ابتلا به کرونا همراه خواهد بود لذا از این طریق تلاش می‌کنند مانع آمدن مردم به خیابان‌ها شوند. این موضوع به حدی است که امروز تمام اخبار و تیترهای سایت شبکه کردستان24 وابسته به مسرور بارزانی بدون استثنا در مورد کرونا بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب