پ.ک.ک خانواده نیروهای پیشمرگه‌روژ را برای ترک سوریه تحت فشار قرار داده است

  • ۲ سال قبل

اربیل – یک فعال محلی گفت که حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) خانواده‌های نیروهای پیشمرگه مناطق کردنشین سوریه را مجبور به ترک کردستان سوریه می‌کند.

محمود علو، یکی از فعالان محلی، گفت، سرویس اطلاعاتی نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) اخیراً چندین خانواده را به جلسه‌ای دعوت کرده است که در آن به آنها گفته شد که اعضای پیشمرگه کرد را متقاعد کنند که نیروهای مسلح را رها کنند.

علو توضیح داد: «سرویس اطلاعاتی SDF که تحت نظارت پ‌.ک‌.ک است، تهدید کرده است که اگر فرزندانشان نیروهای پیشمرگه مناطق کردنشین سوریه را ترک نکنند و به نیروهای سوریه دموکراتیک نپیوندند، خانواده‌ها را اخراج خواهد کرد».

نیروی پیشمرگه مناطق کردنشین سوریه متشکل از کردهای سوری است که برای پیوستن به پیشمرگه­‌های منطقه اقلیم کردستان در جنگ علیه داعش گرد هم آمده‌اند. آنها تاکنون اجازه بازگشت به کردستان سوریه را ندارند زیرا پ.ک.ک و فرزندان سوری آن هر نیروی دیگر خارج از ساختار خود را رد می­‌کنند.

در بیانیه‌های قبلی، شورای ملی کردهای سوریه (ENKS) فشارهای پ‌.ک.‌ک را محکوم کرده و آن را «اقدامی مشابه دیکتاتورهای جهان که خانواده‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا علیه فرزندانشان صحبت کنند» توصیف کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب