پ.ک.ک و دخالت در حوزه کشاورزی

  • ۴ سال قبل

کشاورزان منطقه خانه‌سور از توابع شنگال در عراق می‌گویند پ.ک.ک باعث شده تا عملا دستاوردی در سال نداشته باشند. فیصل قاسم، مسئول حزب دموکرات کردستان (پارتی) در منطقه خانه سور از توابع شنگال، به نقل از کشاورزان این منطقه می‌گوید: «از زمان حمله داعش و ورود پ.ک.ک به بهانه جنگ با آن، این گروه منطقه را ترک نمی‌کند و عملا در امور مردم دخالت می‌نماید. پ.ک.ک هر سال کشاورزان را وادار می‌کند تا بخشی از محصول خود را به عنوان مالیات بدهند. در حالی که مردم این منطقه تابع عراق هستند و پ.ک.ک نیز به صورت غیرقانونی در اینجا مستقر شده است».

این مسئول حزب دموکرات در ادامه افزود: «امسال و با فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزی، اعضای پ.ک.ک در این منطقه با آوردن تعدادی از ابزار و آلات کشاورزی، آنها را به مردم اجاره می‌دهند تا از این طریق نیز پول در بیاورند. مبلغ اجاره نیز توافقی نیست، بلکه تحمیلی می‌باشد».

فیصل قاسم از دولت مرکزی بغداد نیز خواست برای اخراج پ.ک.ک از منطقه گامی جدی بردارد. چون علاوه بر گرفتن پول از مردم، حضور پ.ک.ک باعث شده ترکیه منطقه را بمباران کند و تاکنون خسارات جانی و مالی نیز متوجه مردم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب