پیام ک.ن.ک. به مناسبت بمباران حلبچه

  • ۴ سال قبل

شورای رهبری کنگره ملی کردستان، نهادی وابسته به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد کردها بایستی متحد شوند تا حلبچه‌های دیگری تکرار نشوند. این نهاد وابسته به پ.ک.ک از احزاب و سازمان‌های کرد خواست تا متحد شوند.

کنگره ملی کردستان از زمان تاسیس خود در طی بیست سال گذشته بارها تلاش کرده تا همه احزاب و سازمان‌های کُرد گرد هم آیند و راهبردی واحد اتخاذ کنند، اما همه احزاب غیروابسته به پ.ک.ک آن را متهم می‌کنند مستقل نیست و تمام اعضای ترکیبی آن به پ.ک.ک وابسته‌اند.

حلبچه در 16 مارس 1988 توسط صدام حسین بمباران شیمیایی شد و طی آن هزاران غیرنظامی کرد در عرض چند ساعت کشته و زخمی شدند. جاناتان رندل، نویسنده و خبرنگار آمریکایی، در کتاب “با این رسوایی چه بخشایشی” می‌نویسد: «در زمان بمباران حلبچه، عبدالرحمن قاسملو مشاور دولت صدام بود و نه تنها این اقدام را محکوم نکرد بلکه مسعود بارزانی و جلال طالبانی را به باد انتقاد می‌گرفت. همچنین در ادامه به دیدار خود با اوجالان در سوریه اشاره می‌کند و می‌گوید: وقتی به بمباران حلبچه اشاره کردم، عبدالله اوجالان با خوشحالی اظهار نمود بمباران حلبچه به نفع ما بود چون سبب شد کردهای بیشتری به جای عضویت در احزاب مسعود بارزانی و جلال طالبانی به سمت پ.ک.ک بیایند. من از این واکنش اوجالان تعجب کردم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب