پژاک هیچ جایگاهی در میان مردم کُرد ایران ندارد

  • ۲ سال قبل

«کردها باید همیشه آماده باشند؛ پیشاهنگی را بر عهده بگیرند»

ما ازاین جمله سیامند معینی شروع می کنیم که در آن جمله معینی گفته که کردها آماده باشند، کردها باید برای قتل، کشته شدن، آوارگی، فقر، گرسنگی و بیچارگی آماده باشند که این یکی از برنامه های پژاک در کردستان ایران برای مردم آن منطقه است.

الگو گرفتن شکل گیری کردستان سوریه و ادامه کمک به اشغالگران در اشغال کردستان همیشه از پروژه های پ ک ک و شاخه های وابسته به آن بوده است.

معینی اشاره به آمادگی و توان نظامی و نیروی انسانی دارد، اما فکر میکنم آقای معینی باید به خاطر داشته باشند که چگونه قندیل از چنگال پژاک توسط جمهوری اسلامی ایران در آورده شد.

آن روزها هم پژآک ادعا می کرد که توان مبارزه و فتح را دارد، اما نتیجه آن آشکار پیش روی همگان است.

معینی ادعا می کند که پژاک جایگاه خوبی در میان مردم دارد، ولی هنگامی که به کارنامه چندساله عملکرد این گروه می نگریم میبینیم که اقدامات پژاک در میان مردم کرد ایران تماما شناخته شده است که از جمله آنها می توان به ربودن کودکان، اخاذی از کولبران، آتش زدن تجهیزات مردم، باج گرفتن از مرغداری ها، شرکت ها و اماکن تفریحی و سیاحتی در کردستان ایران اشاره کرد.

شعارهای حقوق بشری و آزادی و دموکراسی که پژاک و رهبران آن سر میدهند، در موارد اشاره شده فوق دید.

معینی یادشان رفته که مردم کرد ایران مردم سال های گذشته نیستند که با حرف فریب پژاک را بخورند. مردم عملکرد آنها را می بینند و می شناسند. مردم نه تنها به پژاک اعتماد ندارند، حتی اگر هر گروه و سازمان دیگری هم بخواهد به نام کردها کار کند را رد می کنند.

علاوه بر پژاک مردم آگاهی بهتری از سایر احزاب کردی دیگری که معینی ادعا دارد با آنها گفتگو برقرار می کند، دارند.

معینی مانند دیگر احزاب منتظر معجزه بود که آمریکا بیاید و پژاک هم بتواند مانند پ ی د در سوریه در ایران متفقی خوب برای غرب باشد، اما نقشه های خیالی معینی خراب از آب درآمد.

ادعای اینکه پژاک نیروی نظامی دارد و می تواند کردستان ایران را آزاد کند به نظر ما با «نیروی سیصد نفره» آنها فقط در خواب محقق می شود، چرا که معینی باید بداند نه مردم آن مردم گذشته هستند و نه ایران آن ایران گذشته.

برنامه هایی که پژاک از آن صحبت می کند فقط در حد گفتار و شعار باقی مانده و خواهد ماند، چرا که مردم آزمون کردستان سوریه و عراق را مشاهده کرده و می بینند و حاضر نیستند با این برنامه که به جز نابودی مردم نتیجه ای ندارد همراه شوند.

پس بهتر است که پژاک بجای مردم قضاوت نکند و با چند نفری که در برنامه ای مانند کلاب هاوس که همگی از اعضای خود بودند، دست از فریب و ریا کاری بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب