هفته نامه لوپوئن: قسد در تامین امنیت زندان‌های محل نگهداری اعضای داعش، ناتوان است

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از هفته‌نامه لوپوئن فرانسه، این نشریه فرانسوی در گزارشی نوشته است که گروه تروریستی داعش بر حملات خود در فضایی تیره از جهت مناسبات حاکم بر ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه، افزوده است و در این فضا شیوع بیماری کرونا بر آن دامن زده است. به گفته شین او دانل»، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا، هنوز ریسک ظهور مجدد داعش وجود دارد. به گفته این مسئول آمریکایی، تهدیدها قبل از هر چیز از بابت زندانیان داعشی است که در زندان‌های شمال سوریه و توسط نیروهای دمکراتیک سوریه (SDF) کنترل می‌شوند. خطر بعدی از ناحیه خانواده‌های این تروریست‌ها است که در اردوگاه‌های پناهجویان و در همان منطقه مستقر می‌باشند.[1]

لوپوئن نوشته است مرکز تحلیل تروریسم (CAT)، هفته گذشته از فرار 13 زن تروریست دارای ملیت فرانسوی از اردوگاه‌های «الهول» و عین عیسی خبر داد که از جمله این فراری‌ها «حیات بومدین» همسر «آمادی کولیبابی» (احمدی کولیبالی) عامل گروگان‌گیری در قصابی یهودی در ژانویه 2015 در شرق پاریس است. به گفته این مرکز این زنان، ده درصد زنان تروریست فرانسوی را تشکیل می دهد که هنوز دست از اعتقادات خطرناک برنداشته اند. به گفته «ژان شارل بریسارد»، رئیس این مرکز تحلیل فرانسوی، هم اکنون 120 زن تروریست فرانسوی در سوریه در بازداشت به سر می‌برند. فراری‌های مزبور از شبکه سازمان یافته‌ای برخوردار نیستند ولی امکان اینکه به تنهایی یا به صورت خانوادگی دست به عملیات بزنند وجود دارد.

لوپوئن نوشته «آنها از ضعف و ناتوانی نیروی قسد (SDF) در تامین امنیت اردوگاه‌ها بهره می‌برند و در واقع می‌توان این اردوگاه‌ها را زندان‌هایی با آسمان باز دانست که جهادیون فقط منتظر لحظه مناسب برای فرار هستند. گفتنی است در شمال سوریه، نزدیک به یکصد هزار نفر آواره در این اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند که 12000 نفرشان خارجی ( 4000 زن و 8000 کودک ) و از اعضای خانواده‌های تروریست‌ها می‌باشند.


[1]. https://www.lepoint.fr/monde/sans-bruit-daech-ressurgit-27-05-2020-2377273_24.php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب