نخست‌وزیر اقلیم کردستان: داعش برای حملات تروریستی از اردوگاه الهول در سوریه برنامه‌ریزی ‌می‌کند

  • ۳ سال قبل

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان، در مصاحبه با الشرق الاوسط اعلام کرد بقایای داعش در حال برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی از اردوگاه الهول در سوریه است تا اقلیم کردستان و سایر مناطق نزدیک را هدف قرار دهد. مسرور بارزانی به یك هسته داعش كه اخیرا در اربیل دستگیر شده است اشاره كرد و گفت این گروه برای انجام حملات تروریستی در پایتخت اقلیم كردستان برنامه داشت. این گروه از داخل کمپ الهول آماده و هدایت شده بود.

بارزانی افزود: «یک گروه تروریستی وابسته به داعش برنامه‌های خود را در اردوگاه الهول تنظیم کرده تا اقلیم کردستان را با عملیات تروریستی هدف قرار دهد. این موضوع نگران‌کننده است، زیرا سازمان تروریستی داعش هنوز یک تهدید مداوم و جدی است. این تهدید علیه ساکنان بسیاری از مناطق عراق، از طریق توانایی عبور عبور غیرقانونی از مرزها صورت می‌گیرد».

وی تاکید کرد حضور نیروهای ائتلاف جهانی برای ریشه‌کن کردن داعش و ایجاد ثبات در منطقه بسیار مهم است. در اوایل این هفته، شورای امنیت اقلیم کردستان ویدئویی را منتشر کرد که اعتراف پنج نفر از اعضای داعش را نشان می‌دهد که قبل از انجام حملات تروریستی در اربیل دستگیر شده‌اند. دو نفر از این افراد گفتند كه آنها به طور غیرقانونی از مرز سوریه به تركیه، سپس به ایران و از آنجا به منطقه رانیه در اقلیم كردستان عبور رفته‌اند تا به یک گروه سه نفره دیگر برای حمله اربیل كه توسط رهبران هسته داعش در كمپ الهول ایجاد شده بود، ملحق شوند.[1]

[1]. https://www.basnews.com/en/babat/682076#.YHa-FY5yHP8.twitter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب