مین‌های پ.ک.ک؛ تهدید جدی علیه مردم اقلیم

  • ۳ سال قبل

گروه تروریستی پ.ک.ک و نیروهای وابسته به آن در عراق، علیرغم امضای معاهدات بین‌المللی در مورد عذم استفاده از کودکان زیر سن قانونی و همچنین عدم بهره‌برداری از مین‌های ضد نفر؛[1] همچنان به سیاست‌های ضد انسانی خود در این دو حوزه ادامه می‌دهند. تقریباً هر روز اخبار متعددی از کشته شدن اعضای پ.ک.ک و عدم تحویل جنازه آنها به خانواده‌هایشان منتشر می‌شود. بسیاری از این نفرات، زیر سن قانونی هستند یا در زمان عضویت و ربوده شدن توسط پ.ک.ک، زیر سن قانونی بوده‌اند. از سوی دیگر شیوه پ.ک.ک برای جنگ با ارتش ترکیه- که عضو ناتو است- باعث نقض تمامیت ارضی اقلیم کردستان، اشغال مناطق مختلف توسط ترکیه و در نهایت نابودی زندگی و اقتصاد اقلیم شده است. مین‌هایی که پ.ک.ک برای مقابله با ارتش ترکیه کار گذاشته، بیشتر بلای جان مردم غیرنظامی اقلیم شده است. این مین‌ها جان روستائیان و مردم را به خطر انداخته وتهدید بزرگی برای کودکان است.

سالانه درکردستان ترکیه و کردستان عراق مردم بی گناه زیادی قربانی این شیوه جنگ پ.ک.ک می‌شوند و جان خود را از دست داده یا زخمی می‌شوند. برای پ.ک.ک، زن و مرد، کودک و غیرنظامی و انسان و حیوان فرقی ندارد. هدف این گروه تروریستی، فقط دشمنی با مردم کُرد و رفاه آنها است.

Turkish forces defuse PKK landmines in southeast

تصویر: آرشیو

در روز سه‌شنبه گذشته سه کارمند اداره برق که برای تعمیر خطوط انتقال که بر اثر جنگ بین پ.ک.ک و ترکیه قطع شده بود، به مناطق روستایی در استان دهوک رفته بودند، در حین انجام وظایف خود، بر روی مین‌های کاشته شده توسط پ.ک.ک رفتند و مجروح شدند که حال عمومی آنها وخیم اعلام شده است. حسین سلیمان، ابراهیم محمد و نیوار محمد نام این سه نفر است که در بیمارستان بستری هستند.

[1]. https://www.genevacall.org/turkey-kongra-gelhpg-also-known-kurdistan-workers-party-pkk-pledges-renounce-use-anti-personnel-mines/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب