عفرین: ترکیه‌ باز هم زنان کُرد را ربود

  • ۴ سال قبل

گزارش‌های محلی از عفرین حاکیست ترکیه با حمایت از گروه‌های تروریستی زندگی را برای کردهای عفرین به جهنم تبدیل کرده است. در این میان اقلیت‌های دینی به ویژه کردهای ایزدی بیش از همه مورد غضب گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه قرار گرفته‌اند.

طبق گزارش‌های محلی، گروه تروریستی الحمزه در آخرین اقدام ضدمردمی خود سه زن جوان ایزدی را با زور ربوده است و هنوز کسی از سرنوشت آنان خبر ندارد. علی ایسو، مسئول سازمان کردهای ایزدی، ضمن تایید این خبر می‌گوید غزاله بطال از روستای برج عودالو، 20 ساله، آرین دلی حسن 21 ساله از روستای کیمار و همچنین گلی حسن توسط تروریست‌های مورد حمایت ترکیه ربوده شده‌اند.

ترکیه در داخل کشور خود، حتی وجود کردها را نیز انکار می‌کند و در سوریه نیز با اشغال خاک این کشور و نقض حاکمیت ملی دمشق عملا راه را برای نقض گسترده حقوق بشر توسط گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود باز کرده است. کشورهای غربی به ویژه آمریکا در برابر جنایات ترکیه و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آن سکوت کرده‌اند. عفرین با چراغ سبز آمریکا و روسیه اشغال شد. بسیاری از کارشناسان کُرد وابستگی نیروی سوریه دموکراتیک به آمریکا را بزرگترین اشتباه آن می‌دانند. چون آمریکا عملا در برابر توسعه‌طلبی و اشغالگری ترکیه در عفرین، سرکانیه، گرسپی و بقیه مناطق سکوت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب