شورای نظامی دیرالزور پنج غیرنظامی را ربود

  • ۴ سال قبل

ده روز پس از دستگیری پنج غیرنظامی از جمله یک فرد معلول ذهنی و یک کودک توسط شورای نظامی دیرالزور، ناآرامی این منطقه را فرا گرفته است. هواداران نیروی سوریه دموکراتیک و ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در فضای مجازی از این دستگیری‌ها حمایت می‌کنند.

مردم محلی می‌گویند «شورای محلی نظامی به ریاست ابوخولا فاسد است و به صورت خودسرانه قضاوت می‌کند و چون نمی‌تواند اعضای واقعی داعش را دستگیر نماید، به سراغ مردم عادی و اموال آنها می‌رود تا بدین ترتیب خود را در کارش موفق نشان دهد».

عمر ابو لیلا، کارشناس سیاسی محلی، می‌گوید «شورای نظامی همچنان پنج غیرنظامی از جمله یک فرد معلول ذهنی و یک کودک را به اتهام اقدامات تروریستی و با اطلاع ائتلاف بین‌المللی و نیروی سوریه دموکراتیک بازداشت کرده است. این نیرو در حالی خشم خود را بر سر مردم خالی می‌کند که تاکنون ده‌ها عضو داعش را آزاد کرده است. این شورا، حکومتی برای خود ایجاد کرده که حتی کردها و آمریکایی‌ها نیز از آن مطلع نیستند. اگر مشکل کنونی حل نشود، دستگیری‌های خوسرانه به گسترش خشم مردم منجرخواهد شد».

وی در ادامه می گوید: «چند روز صبر کردم؛ به امید این که کسی این موضوع را حل کند. اما ظاهرا قصد ندارند مساله حل شود. این امر و دیکتاتوری، سبب خشم مردم در فضای مجازی نیز شده است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب