شبکه حقوق بشر سوریه: نیروی سوریه دموکراتیک، همچنان حقوق بشر را نقض می‌کند

  • ۴ سال قبل

شبکه حقوق بشر سوریه (SNHR) که موارد نقض حقوق بشر در سراسر سوریه را رصد می‌کند، در جدیدترین گزارش ماهانه خود به موارد نقض حقوق بشر در ماه فوریه سال 2020 پرداخته است. طبق این گزارش، حداقل 276 نفر ازجمله 6 کادر پزشکی و دو فعال رسانه در فوریه 2020 به دست گروه‌های اصلی درگیری کشته شده‌اند.همچنین 18 نفر به خاطر شکنجه جان خود را از دست دادند.

این گزارش 24 صفحه‌ای به موارد نقض حقوق بشر توسط گروه سوریه دموکراتیک (SDF- قسد) نیز اشاره کرده است و افزوده که نیروی سوریه دموکراتیک و شبه‌نظامیان وابسته به آن، همچنان به طور سیستماتیک حقوق بشر را نقض می‌کنند. گروه SNHR ورود چندین گروه به درگیری در سوریه را عامل افزایش اهمیت و پیچیدگی مستندسازی قتل قربانیان در سوریه توصیف کرده است.

این گزارش قتل پنج غیرنظامی از جمله یک کودک توسط نیروی سوریه دموکراتیک در فوریه را تایید کرده و به 48 مورد دستگیری خودسرانه توسط نیروی سوریه دموکراتیک اشاره نموده است. جدیدترین گزارش گروه SNHR صراحتا تایید کرده است که نیروی سوریه دموکراتیک بسیاری از حقوق ابتدایی را نقض کرده و مرتکب موارد متعدد شکنجه و ناپدید شدن اجباری شده است. این گزارش نوشته است که «آنان یک مجموعه سیاسی با ساختار سلسله‌مراتبی وسیع دارند و لذا ناچارند مفاد حقوق بین‌الملل را رعایت نمایند».

گزارش ماه فوریه تاکید می‌کند که دولت‌های حامی نیروی سوریه دموکراتیک باید بر این نیرو فشار بیاروند تا به همه این موارد نقض حقوق اساسی شهروندان، در شهرها و مناطق تحت کنترل خود پایان دهند و می‌افزاید باید هرگونه کمک نظامی و مالی به نیروی سوریه دموکراتیک متوقف شود؛ تا زمانی که این گروه دست از نقض حقوق بشر و قوانین بشردوستانه بین‌الملل بردارد.

گفتنی است نیروی سوریه دموکراتیک، شبه‌نظامیان کُردی هستند که به لحاظ ساختاری و ایدئولوژیک به پ.ک.ک وابسته می‌باشند و قبل از تجاوز ترکیه به خاک سوریه، قدرت را در مناطق کردنشین سوریه در دست داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب