شبه‌نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا ۱۰۰ غیرنظامی سوری را ربودند

  • ۳ سال قبل

نیروهای دموکراتیک سوریه وابسته به آمریکا و پ.ک.ک با یورش به روستاهای تل‌براک در شمال شرق استان الحسکه بیش از یکصد غیرنظامی را ربودند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی گزارش داد، تعداد زیادی از خودروهای نظامی متعلق به اشغالگران آمریکایی و خودروهای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه از دو شب گذشته گذشته با محاصره روستاهای منطقه تل براک در شمال شرق استان الحسکه به خانه‌های مردم یورش بردند.

شبه‌نظامیان گروه دموکراتیک سوریه بیش از یکصد غیرنظامی از اهالی روستاهای سمیحان، تل الفرس و الجسعه را پس از ضرب و شتم و توهین آنها ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

منابع سانا گفتند: این بازداشت‌ها به دنبال اعتراضات مردمی اهالی این منطقه به غارتگری و قتل و کشتار عناصر گروه دموکراتیک سوریه انجام شده است؛ به خصوص که اخیرا  این شبه‌نظامیان، ترانس‌های برق منطقه را که مجتمع‌های مسکونی آنجا را تغذیه می‌کند انجام شده به سرقت بردند تا  از آن برای تغذیه مقرهای نظامی و برخی پایگاه های استقرار نظامیان آمریکایی در آنجا استفاده کنند.

این منابع گفتند، اکثر اهالی که در اعتراضات علیه شبه‌نظامیان کُرد حضور داشتند، شب گذشته را از بیم حملات این شبه‌نظامیان بیرون خانه‌هایشان سپری کردند، به خصوص که این مردم هیچ سلاحی برای دفاع از خود در مقابله با رفتارهای تروریستی عناصر کُرد در اختیار ندارند.

منطقه تل براک الحسه پنجشنبه هفته گذشته شاهد اعتراضات مردمی اهالی به غارتگری عناصر گروه دموکراتیک سوریه بود که با حمله این عناصر به اعتراضات همراه شد و در نتیجه آن یک غیرنظامی در تیراندازی این عناصر کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شدند.

آمریکا ۹۰۰ نظامی در شرق سوریه دارد که آنها را به بهانه حمایت از گروه نیروهای دموکراتیک سوریه برای مبارزه با بقایای گروه تروریستی داعش در منطقه‌ای مثلثی مستقر کرده است که اضلاع آن مرزهای ترکیه و عراق و اراضی تحت کنترل دولت سوریه است؛ اما این گروه که اغلب آنها را شبه‌نظامیان کُرد تشکیل می‌دهد، شریک آمریکا برای سرقت منابع طبیعی شرق سوریه و به خصوص نفت آنجا شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب