سیاستمدار کرد سوریه: هدف پ.ک.ک. نابودی همه کردهاست

  • ۳ سال قبل

عبدالحکیم بشار، معاون ائتلاف میهنی مخالفان سوریه، می‌گوید «هدف اصلی پ.ک.ک. از بین بردن کردها در همه جاست تا در هیچ زمینه‌ای موفق نشوند». وی در گفتگویی افزود «پ.ک.ک. در اقلیم کردستان نیز اشغالگر است و در خدمت دشمنان کردها قرار دارد.»

این سیاستمدارکرد اعلام کرد «حضور پ.ک.ک. در اقلیم کردستان غیرقانونی است و چون اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق قرار دارد لذا هر گروهی که بخواهد در اقلیم فعالیت کند؛ باید الزاما طبق قوانین عراق مجوز بگیرد، اما پ.ک.ک. یک گروه خارجی است.»

عبدالحکیم بشار در مورد حضور گروه‌های مسلح در اقلیم کردستان افزود «گروه‌های مسلح در اقلیم کردستان غیرقانونی هستند و پ.ک.ک. یکی از آنهاست و به قوانین اقلیم هیچ توجهی نمی‌‌کند. حضور آن نیز نامشروع است و با اشغالگری خود زیان‌های فراوانی به مردم و حکومت اقلیم زده است. حضور این گروه هیچ سودی برای کردها ندارد چون پ.ک.ک. به کردها اعتقاد ندارد.»

وی خاطرنشان ساخت «پ.ک.ک. با هدف بر هم زدن ثبات و امنیت اقلیم کردستان را هدف قرار می‌دهد تا مانع تحقق توافق اربیل-بغداد شود که در مورد شنگال امضا شده است. لازم است پ.ک.ک. بدون خشونت و جنگ اقلیم کردستان را ترک کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب