سعدون شیخو: «پ.ک.ک. مزدوری می‌کند»

  • ۳ سال قبل

سعدون شیخو، سیاستمدار کرد سوریه، می‌گوید «پ.ک.ک. نه تنها برای  کردها هیچ سودی ندارد بلکه تمام فعالیت‌های آن نیز علیه کردهاست. این سازمان ابزار دست کشورهای مختلف است و برای تامین منافع آنها بکار می‌رود.»  این کرد سوریه در ادامه حملات پ.ک.ک. به کردها از جمله غیرنظامیان و حتی پیشمرگه‌های اقلیم کردستان را محکوم کرد و افزود « اگر دقت کنیم، رفتار پ.ک.ک. علیه کردها از آغاز تاکنون فقط با خشونت همراه بوده و این روند هنوز هم ادامه دارد.»

آقای شیخو به توافق اخیر بغداد و اقلیم کردستان اشاره کرد و از آن استقبال نمود و گفت « نباید اجازه داد پ.ک.ک. شنگال را نیز همانند قندیل به مرکزی دائمی برای خود تبدیل نماید. پ.ک.ک. ابزار دست کشورهای مختلف است و نمی توان به صورت مستقل عمل نماید.»

وی در ادامه گفت «پ.ک.ک. در ترکیه شکست خورده و عامل شکنجه، زندان، قتل و ناپدید شدن هزاران جوان کرد و تخریب هزاران روستا و دهها شهر است. بسیاری از اعضای این گروه به این نتیجه رسیدند گروهی ضد کرد است و از آن فرار کرده ‌اند و به ترکیه یا اقلیم کردستان پناه برده‌اند.»

این سیاستمدار کرد می‌گوید «پ.ک.ک. از همان آغاز تاسیس اقلیم کردستان در قانون اساسی عراق تاکنون خواهان از بین بردن اقلیم بوده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب