سازمان نجات کودکان: امسال ۶۲ کودک در اردوگاه الهول جان باختند

  • ۲ سال قبل

بر اساس گزارش سازمان نجات کودکان، ۶۲ کودک در اردوگاه الهول که توسط گروه پ.ک.ک در شمال شرق سوریه نگهداری می­شدند، کشته شدند. طبق این گزارش، هر هفته دو کودک در الهول می­‌میرند.

این موسسه خیریه گفت که بسیاری از کشورها، از جمله کشورهای اتحادیه اروپا، هزاران کودک را در بلاتکلیفی، در معرض خشونت، آتش‌سوزی، سوء تغذیه و بیماری رها می‌­کنند.

سازمان نجات کودکان گفت در مجموع ۴۰ هزار کودک از ۶۰ کشور مختلف در اردوگاه­‌های روج و الهول در شمال شرق سوریه در شرایطی وخیم زندگی می­‌کنند. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بسیاری از ثروتمندترین کشورهای جهان نتوانسته‌اند فرزندانشان را که در این دو اردوگاه آواره بودند به خانه بازگردانند».

در این گزارش آمده است که امسال ۶۲ کودک به دلایل مختلف از جمله خشونت، بیماری و تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

قرار بود اردوگاه­‌های دورافتاده تحت مدیریت گروه یگان­‌های مدافع خلق خانواده­‌های مردانی را که به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش بازداشت شده بودند، اسکان دهند. با این حال، آن­ها  از خانواده‌­های بسیاری که به‌دلیل اشغال خانه­‌هایشان توسط داعش در عراق و سوریه فرار کرده‌اند نگهداری می­‌کنند. برخی بیش از چهار سال است که آنجا هستند.

سازمان نجات کودکان با چندین کودک که در پشت حصارهای الهول محبوس شده اند مصاحبه کرده است، جایی که در آن مانند زندانیان زندگی می­‌کنند و دولت­ها مایل به بازگرداندن آن­ها نیستند.

دختر ۱۱ ساله لبنانی که در ماه مه با او مصاحبه شد و گفته می­‌شود که در تلاش برای فرار ناموفق در کامیون حمل آب کشته شده است، گفته بود: «من دیگر نمی‌­توانم این زندگی را تحمل کنم. ما هیچ کاری جز صبر کردن انجام نمی­‌دهیم.»

آن موسسه خیریه گفت که فرانسه در هر دو اردوگاه ۳۲۰ کودک داشت اما تنها ۳۵ نفر را به کشورشان بازگردانده است. انگلستان ۶۰ کودک دارد و تنها ۴ نفر را به خانه برگرداند.

سونیا خوش، مدیر بخش نجات کودکان در سوریه گفت: «آنچه ما در اینجا می­‌بینیم این است که دولت­‌ها به سادگی کودکان را، که اولین قربانی درگیری هستند، رها می­‌کنند».

وی گفت که ۸۳ درصد از عملیات بازگشت تاکنون به ازبکستان، کوزوو، قزاقستان و روسیه بوده است.

فرانسه و دیگر کشورهای غربی نسبت به تأثیر بازگشت این افراد، بر امنیت داخلی و افکار عمومی محتاطانه عمل کرده‌اند.

یگان­‌های مدافع خلق با حمایت آمریکا اکثر مناطق شمالی و شرقی سوریه را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند. آن­ها از آن زمان هزاران تروریست داعش را در زندان‌­ها نگه داشته‌اند، در حالی که زنان و فرزندانشان – که ده­‌ها هزار نفرشان خارجی هستند – در اردوگاه­ها زندگی می­‌کنند.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، اردوگاه الهول به تنهایی نزدیک به ۶۵۰۰۰ نفر را اسکان می‌­دهدکه شامل ۲۸۰۰۰ سوری، ۳۰٫۰۰۰ عراقی و حدود ۱۰٫۰۰۰ خارجی دیگر از ملیت­‌های مختلف است. اعضای یگان­های مدافع خلق در آوریل ۲۰۱۷ بسیاری از غیرنظامیان را به زور به اردوگاه آوردند.

چندین سازمان حقوق بشری به همراه سازمان ملل متحد بارها هشدار داده‌اند که شرایط در اردوگاه الهول هر روز بدتر می‌­شود و خواستار دسترسی به مراکزی شده اند که خانواده­‌های اعضای سابق داعش در آن نگهداری می‌­شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب