«کودکان ابتکار آتش» و پ‌ک‌ک

  • ۴ سال قبل
عکس از خبرگزاری وابسته به پ ک ک

یورگن و. عضو سابق ی.پ.گ. / ترجمه از آلمانی

“کودکان ابتکار آتش” می‌گویند شاخه‌ای از پ.ک.ک هستند و در فضای مجازی توئیتر نیز اعلام حضور کردند. این سازمان اعلام کرد در طی سال 2019 تاکنون دهها مورد آتش زدن اماکن مختلف را انجام داده است. این گروه با بکارگیری سخنان زیر در صفحه توئیتری خود اعلام کرد به آتش زدن به صورت سیستماتیک ادامه خواهد داد:

“کودکان ابتکار آتش شهرهای شما را غیرقابل سکونت خواهند کرد، ماشین‌ها و محل کار شما را آتش خواهند زد. در خانه آرامش نخواهید داشت. راههای شما را مسدود خواهیم کرد. به خاطر داشتن سربازانتان و تفنگ‌هایشان در واقع آتش را به شهرهای خود هدیه دادید. در کوههای مناطقی که اشغال کرده‌اید، شما و حامیانتان در حالی که خونتان ریخته می‌شود احساس آرامش نخواهید داشت.”

یک فرد مظنون به عضویت در این گروه که جنگل‌های حومه تپه آیدوس در منطقه پندیک استانبول را به دستور پ.ک.ک آتش زده بود، اخیرا به حبس ابد محکوم شد. روز 19 سپتامبر 2019 در این جنگل حدود 4865 متر مربع جنگلی در آتش سوخت. تحقیقات نیروهای امنیتی نشان داد یعقوب آکمان این اقدام را به دستور پ.ک.ک انجام داده است.

این گروه طی بیانیه‌ای در یک سایت طرفدار پ.ک.ک خود را “کودکان ابتکار آتش” نامید و اعلام کرد بین 11  ژوئیه و 27 اوت سال 2019 تعداد 27 مورد آتش‌سوزی جداگانه در شهرهای بزرگ غرب ترکیه از جمله یک مورد در غرب استان ازمیر را انجام داده و در این مورد آخر حدود 500 هکتار جنگل مناطق کاراباغلار، مندرس و صفری حصار نابود شد.

این گروه وابسته به پ.ک.ک اعلام کرد جنگل‌های غرب ترکیه را به عنوان انتقام آتش زده و مدعی است تا زمانی  که کردستانی خودمختار تشکیل نشود حتی به زمین‌های سرسبز نیز رحم نخواهند کرد و به این اقدامات ادامه خواهند داد.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب