سازمان ملل به اقلیم کردستان: ختنه دختران را متوقف کنید

  • ۴ سال قبل

صندوق سازمان ملل برای فعالیت‌های مرتبط با جمعیت به مناسبت «روز بین‌المللی عدم تحمل نسبت به ختنه زنان» طی گزارشی به وضعیت ختنه دختران در عراق پرداخت و نوشت «به ویژه در اقلیم کردستان این مسئله حاد است و باید متوقف شود». این صندوق در گزارش خود می‌نویسد: «پایان دادن به ختنه دختران یعنی توانمندسازی آنان برای زندگی تا به عنوان دخترانی تندرست به مدرسه بروند و برای اقتصاد و جامعه مفید واقع شوند».

در ادامه گزارش صندوق سازمان ملل برای فعالیت‌های جمعیت آمده است: «نه تنها ختنه برای دختران لازم نیست بلکه عملی دردناک است و هیچ فایده بهداشتی و سلامتی برای دختران ندارد. دخترانی که ختنه می‌شوند با مشکلات سختی مانند درد شدید، شوک، خونریزی مداوم، عفونت، مشکلات ادراری، و عواقب آن در سلامت جنسی و روانی مواجه می‌شوند».

این گزارش می‌نویسد: «فقط در سال 2018 تعداد 15 هزار دختر در اقلیم کردستان ختنه شده‌اند و این یک فاجعه می‌باشد». همچنین این گزارش به نقل از یک زن کرد به نام پروین می‌نویسد: «ختنه بر آینده زنان تاثیر بسیار منفی می‌گذارد و من به همین خاطر دچار مشکل جدی سلامت جنسی شدم و شوهرم سرانجام مرا ترک کرد». گزارش تاکید می‌‌کند «تعجب می‌نماییم؛ زیرا این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که حتی دین مبین اسلام نیز آن را تجویز نمی‌کند. این فرهنگ غلط سنتی باید متوقف شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب