دختر کرد پول عروسی خود را به بیماران سرطانی تقدیم کرد

  • ۴ سال قبل

وجود انسان‌های نیکوکار و خیر در هر جامعه‌ای یک سرمایه بزرگ اجتماعی است و این برای رشد و توسعه جامعه نیرویی مهم و موثر از لحاظ اقتصادی و روانی تلقی می‌شود. افراد خیر در زمینه‌های مختلفی مانند ساختن مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی، کمک مالی به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند، کمک هزینه سفرهای زیارتی، تحصیلی و غیره فعالیت می کنند.

یک دختر کرد بانه آسو حاجی محمد، اهل سلیمانیه، در آستانه جشن عروسی خود تصمیم گرفت به جای برگزاری عروسی که معمولا با هزینه های کلانی نیز همراه است دست به یک اقدام خیرخواهانه بزند. این دختر کرد تصمیم گرفت مبلغ 70 هزار دلار آمریکا را که جهت هزینه‌های عروسی در نظر گرفته بود به بیماران سرطانی بدهد. در این راستا، خانم بانه آسو مبلغ مذکور را به بیمارستان “هیوا” در سلیمانیه داد که ویژه بیماران سرطانی است. آقای بختیار محمد، مسئول بیمارستان هیوا، نیز در گفتگو با رسانه‌های اقلیم کردستان تایید کرده بیمارستان این مبلغ را دریافت کرده است و قرار است با این مبلغ چند دستگاه ویژه بیماران سرطانی از آلمان خریداری کنیم. نبود این دستگاه‌ها در بیمارستان های اقلیم کردستان سبب شده تا بیماران برای درمان به کشورهایی مانند هندوستان مراجعه کنند و هر بیمار ناچار بود 5 هزار دلار هزینه کند. امیدواریم افراد خیر دیگری نیز همانند خانم بانه آسو به بیماران کمک کنند.

گفتنی است مسئولان اقلیم کردستان با بخش زیادی از نفت عراق را به صورت مستقل می‌فروشند و به گفته مسئولان عراق و خود رقبای حزبی، مبالغ بسیار هنگفت نفت را به جای صرف کردن جهت امور جامعه به حساب‌های شخصی خود واریز می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب