اعتراف پ.ک.ک به ربایش کودکان در سایه سکوت و بی‌توجهی دولت‌ها و نهادهای حقوق بشری

  • ۳ سال قبل

خبرگزاری فرات، وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک، در چند سال اخیر سعی کرده است رویه‌ای دروغین از خود به نمایش بگذارد و طبق آن، سیاست کثیف پ.ک.ک در ربایش و استفاده از کودکان به عنوان نیروی نظامی را تطهیر و پنهان کند. اما اتفاقات اخیر، نشان از تغییر این سیاست در پ.ک.ک- فرات دارد و نشان می‌دهد که پ.ک.ک در سایه سکوت و بی‌توجهی دولت‌های منطقه و البته نهادهای حقوق بشری؛ با حمایت رسانه‌های خود، عملا به رویکرد پیشین خود خاتمه داده است و دیگر ملاحظه هیچ نهاد و هیچ کنوانسیونی را نیز نمی‌کند. اگر پیشتر پ.ک.ک، خود را مدعی حمایت از حقوق کودکان توصیف می‌کرد، اما این گروه اکنون با افتخار عکس‌های کودکان ربوده شده و کشته شده را منتشر می‌کند و مدتی بعد نیز این اقدام خود را فراموش کرده و مجددا مدعی حمایت از حقوق کودکان و عدم وجود کودک‌سرباز در ساختار خود می‌شود.

پ.ک.ک، اکنون نه تنها عکس‌های کودکان کشته شده را با افتخار منتشر می‌کند؛ بلکه خبر کشته شدن آنها را نیز با تاخیر چند ساله اعلام می‌کند تا عملاً امکان راستی‌آزمایی ادعاهای این گروه تروریستی و پیگیری سرنوشت کودکان، مسیر نباشد. اقدامات اخیر پ.ک.ک، نوعی انتحار است. مطالب منتشر شده در سایت فرات، نشان می‌دهد این گروه از ادامه حیات تروریستی و کارنامه سیاه خود کاملاً ناامید شده است و به این خاطر نیز همه دارایی‌های دروغین خود را به میدان آورده تا چند صباحی بیشتر حضور داشته باشد. در غیر این صورت، اصلا منطقی نبود که پ.ک.ک به این صراحت به وجود کودک‌سرباز در ساختار خود اعتراف کند. زیرا همه این اعترافات روزی در دادگاه علیه سران این گروه تروریستی، استفاده خواهد شد.

در جدیدترین اقدام وقیحانه پ.ک.ک و خبرگزاری فرات، این گروه مدعی شده فرد زیر که کاملا مشخص است زیر سن قانونی است و در هنگام عضویت/ ربایش؛ بسیار کودک بوده در جنگ با ترکیه کشته شده است.

 

پ.ک.ک مدعی شده است «بارش سایدان»، با کد سازمانی: آندوک اُرَمار (متولد: جولمرگ) در ۴ آوریل ٢٠٢١ میلادی در گاره کشته شده است. مشخص است که این نوجوان در هنگام ربایش  فریب توسط پ.ک.ک، بسیار کم سن‌وسال‌تر بوده است. در واقع، پ.ک.ک با این اقدام، خود به ربایش کودکان و به‌کارگیری آنها در میدان جنگی اعتراف کرده است.

 

چرا پ.ک.ک به این سیاست غیراخلاقی و غیرانسانی ادامه نمی‌دهد؟ آیا در آموزه‌های دروغین و تروریستی اوجالان، ربایش کودکان نیز وجود دارد؟ به کشتن دادن آنها در میدان جنگ با ترکیه چطور؟ گاره در عراق است، این مکان چه ارتباطی با پ.ک.ک دارد؟ دولت عراق در چه زمانی به پ.ک.ک مجوز داده است در این مکان، کمپ ترویست‌ها را ایجاد کند؟ اگر جنگ پ.ک.ک مشروع است- که نیست- چرا در این به کودکان اسلحه می‌دهد؟ کودکان باید در مدرسه باشند یا در غارهای پ.ک.ک؟ آیا این کودک بر اثر کرونا کشته نشده است؟ آیا هنگام فرار از پ.ک.ک، هدف شلیک قرار نگرفته است؟ جنازه وی کجاست و چه زمانی به خانواده تحویل داده خواهد شد؟ چرا پ.ک.ک در مورد این سوالات، ساکت است؟ آیا این اقدام، مصداق ناپدیدشدگی قهری و مستوجب مسئولیت کیفری سران پ.ک.ک نیست؟ چرا نهادهای حقوق بشری در غرب، ساکت هستند؟ طبق معمول، تروریست ها تمام اطلاعات مربوط به این عضو را بدون ذکر سن و تاریخ تولد وی منتشر کردند، زیرا آنها متهم به ربودن و جذب کودکان و نظامی‌گری آنها هستند. گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک برای تامین نیرو، به ربودن کودکان و نظامی‌گری اجباری آنها متکی هستند و با آموزش جزئی، این کودکان را قربانی سیاست‌های کثیف خود می‌کنند. در واقع برای ادامه حیات خود به جنازه این اعضا و عکس این کودکان برای قربانی نشان دادن خود احتیاج دارند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب