اظهارات تکان‌دهنده عضو ی.پ.گ؛ دالیا مسلم: از طرف پدرم به ی.پ.گ هدیه داده شدم

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، مساله ربایش کودکان کُرد در کشورهای مختلف منطقه توسط پ.ک.ک و شاخه‌های آن و اعزام این کودکان به کوهستان قندیل و در نهایت کشته شدن آنها در رقابت‌های درون‌سازمانی پ.ک.ک و یا جنگ بی‌حاصل این گروه با ارتش ترکیه، همواره مورد توجه کشورها و نهادهای حقوق بشری بوده است. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران نیز تاکنون بارها گزارش‌های مستند از ربایش کودکان کُرد ایرانی توسط پژاک و پ.ک.ک را منتشر کرده و نامه‌های متعددی به نهادهای حقوق بشری در دولت ایران و مجامع بین‌المللی ارسال کرده است.

به تازگی و طی روزهای اخیر، دالیا محمود مسلم، برادرزاده صالح مسلم رهبر سابق یگان‌های مدافع خلق وابسته به پ.ک.ک در سوریه، خود را تسلیم نیروهای امنیتی استان مرسین این کشور کرده است. افشای اطلاعات توسط وی از ماهیت عضوگیری پ.ک.ک/ ی.پ.گ، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته و بار دیگر نقش ربایش، سربازگیری اجباری و مساله کودک‌سرباز در پ.ک.ک/ پژاک و ی.پ.گ را برجسته کرده است. وی در اظهاراتی تکان‌دهنده، اذعان کرده است که « در سن 14 سالگی، از طرف پدرش به ی.پ.گ هدیه داده شده است و تا چند روز و در 21 سالگی، عضو ی.پ.گ و پ.ک.ک بوده است». او همچنین گزارش‌های دیدبان حقوق بشر کردستان ایران مبنی بر وجود کمپ مخصوص کودکان در پ.ک.ک برای آموزش نظامی و ایدئولوژیک را تایید کرده و افزوده که در 14 سالگی در کمپ مخصوص کودکان در قامیشلو حضور داشته است.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، بارها در گزارش‌های مستند تاکید کرده بود که منابع درآمد پ.ک.ک و ی.پ.گ/ پژاک، پولشویی، آدم‌ربایی، اخاذی، تخریب و سرقت اموال و قاچاق مواد مخدر و انسان است. اکنون این فرد جداشده به صراحت اذعان کرده است که «ی.پ.گ، پولِ زور از مردم در مناطق مرزی و کردنشین سوریه می‌گیرد. در واقع، منبع درآمد پ.ک.ک در سوریه، دریافت مبلغ یکصد لیره به صورت ماهانه و به زور از هر خانواده است». او به سیستم عضوگیری و در واقع آدم‌ربایی نیز اشاره کرده و گفته، ی.پ.گ به اجبار، هر خانواده را مجبور می‌کرد یک عضو خود را در اختیار این گروه بگذارند. این افراد به نیروی زمینی آمریکا در جنگ با داعش تبدیل شدند و کردها در این جنگ، متحمل تلفات زیادی شدند. این اظهارات به خوبی نقض حقوق بشر در پ.ک.ک و نهادهای وابسته به آن را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب