اتحاد جدید کرد-آشوری

  • ۴ سال قبل

 بخش شمال شرقی سوریه یا همان چیزی که به اصطلاح “شرق فرات” معروف شده است، شاهد یک جنبش سیاسی بین نیروهای مختلف مخالف دولت سوریه است، زیرا چندین جریان سیاسی در حال پیشروی برای ایجاد اتحاد با آنها هستند، در حالی که کردهای سوریه هنوز در تلاشند تا شکاف بین آنها را پر کنند.

 انجمن میهنی کردهای سوریه، گروه “فردا سوریه” احمد جربا، سازمان باستان شناسی و “شورای عربی برای جزیره و فرات” در تشکل سیاسی جدید با عنوان “جبهه صلح و آزادی” متحد خواهند شد.

 هم شورای دموکراتیک سوریه (پ ی د) به رهبری کردها و هم احزاب مخالف (انجمن میهنی و جناح های آن) در صحنه این حیاتی‌ترین منطقه در جغرافیای سوریه حضور دارند که به مرحله رقابت بین روس‌ها ، آمریکایی‌ها و ترک‌ها تبدیل شده است. همه به دنبال پشتیبانی سیاسی هستند، زیرا نیروی سوریه دموکراتیک به دنبال پشتیبانی ایالات متحده است و انجمن میهنی خود را با مخالفان تحت حمایت ترکیه در یک مسیر قرار داده است.

 انجمن میهنی کردهای سوریه که بخشی از مخالفان سوریه و یکی از مؤلفه‌های اصلی “ائتلاف ملی سوریه” است، شامل چندین حزب کرد است که از آوریل گذشته با کردهای احزاب منطقه”خودگردان” وارد گفتگو شده است.  هدف آن تشکیل مرجع سیاسی واحد کردهاست که در شرق منطقه فرات جریان دارد.  کردهای سوریه آن را از طریق نیروهای “نیروهای دموکراتیک سوریه” (ق. س. د.) کنترل می‌کنند که نیروهای مسلح آنها یگان‌های اصلی آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب