گفتگوهای پ.ی.د. و انجمن میهنی کردهای سوریه ادامه دارد

  • ۴ سال قبل

به گفته خلیل آلدار، عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د.)، گفتگوهای پ.ی.د. و انجمن میهنی کردها سوریه انجمن میهنی کردهای سوریه پس از سفر هفته گذشته جیمز جفری، سفیر ایالات متحده، به شمال شرقی سوریه به سطح جدیدی رسیده است.

وی در بیانیه‌ای رسانه‌ای اطلاعاتی را درباره توافق‌‌های انجام شده بین دو طرف رقیب منتشر کرده است.

هیئت سیاسی جدیدی تأسيس خواهد شد که 40 کرسی را در اختیار خواهد داشت.  16 کرسی برای احزاب مرتبط با ‌‌پ.ی.د.، 16 کرسی برای احزاب مرتبط با انجمن میهنی کردهای سوریه و 4 کرسی برای افراد منصوب غیر حزبی.

خلیل آلدار اظهار داشت که انجمن میهنی کردهای سوریه حاضر به رفتن صندوق‌‌های رای نیست، اما مایل است با پیشنهاد ‌‌پ.ی.د. برای تعیین تاریخ انتخابات سال آینده سازش کند.  تا آن زمان ، ‌‌پ.ی.د.. برخی از کرسی‌ها خود را به انجمن میهنی کردهای سوریه واگذار می‌کند.

اگرچه احزاب رقیب در مورد ایجاد یک نهاد سیاسی که میزبان اعضای هر دو طرف باشد توافق کرده اند، خلیل اعتراف می‌کند که هنوز اختلافات زیادی بین دو حزب وجود دارد.

اختلاف‌نظرهای شدیدی در مورد سیستم ریاست مشترک ‌‌پ.ی.د.. برای نمایندگی زنان تضمین شده وجود دارد، انجمن میهنی کردهای سوریه بیشتر از نمایندگی هر دو  جنسیت، توانایی را انتخاب می‌کند. نکته دیگری که دو طرف در آن اختلاف نظر دارند، دیدگاه “برادری ملت‌ها”ی ‌‌پ.ی.د. است و نه کرد-ملی گرایانه.  انجمن میهنی کردهای سوریه نمی‌خواهد جمعیت عرب را در بر بگیرد و به دنبال فدرالیسم برود ، اما هدف او یک دولت جداگانه کرد است.

دشوارترین نقطه حوزه نظامی خواهد بود.  بخصوص پس از بسیج اخیر پیشمرگه‌‌ها در مرز با شمال شرقی سوریه، ‌‌پ.ی.د. مردد است تا اجازه دهد پیشمرگان روژ وابسته به انجمن میهنی کردهای سوریه وارد شوند. نیروهای پیشمرگه به ​​خوبی آموزش دیده و مجهز شده‌اند، و به این ترتیب تهدیدی برای شبه نظامیان ‌‌پ.ی.د.. تلقی می‌شود.  انجمن میهنی کردهای سوریه احتمالاً می‌تواند ریاست ‌‌پ.ی.د. را سرنگون کند.

بنابراین بحث و گفتگوها درباره سازوکار اداره، شکل نظامی و  شکل سیاسی ادامه دارد.

۱ دیدگاه

  1. Appreciation to my father who informed me on the topic of this weblog, this weblog is truly remarkable.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب