گروه حامی کردها برای تقویت مجدد «روابط آمریکا با کردهای سوریه» لابی ‌می‌کنند

  • ۳ سال قبل

فارن لابی ریپورت، وب سایت خبری حوزه لابیگری خارجی، در هفته جاری اعلام كرد، یك گروه طرفدار كردها، اولین شركت لابی‌گری خود را استخدام کرده تا دولت بایدن و كنگره جدید را تشویق نماید هنگام بحث بر سر سیاست خاورمیانه، کردها را در اولویت قرار دهند.

طبق گزارش فارن لابی ریپورت، موسسه غیرانتفاعی «عدالت برای کردها» مستقر در نیویورک یک شرکت حقوقی به نام کووینگتون-بورلینگتون را استخدام کرده تا از«سیاست‌هایی طرفداری کند که در چند کشور خاورمیانه از جمله ترکیه، عراق، سوریه و ایران به نفع مردم کرد است».

این گروه در سایت خود ‌می‌گوید «عدالت برای کردها» یک گروه مدافع غیرانتفاعی است که به دنبال آموزش و افزایش آگاهی عمومی در مورد کردها، سیاست آنها، تاریخ، فرهنگ و جوامع آنان در آمریکا و سایر نقاط جهان است.

استیون رایدمیکر از شرکت حقوقی کووینگتون-بورلینگتون، و دستیار سابق وزیر امور خارجه در زمان جورج دبلیو بوش، به فارن لابی ریپورت گفت: «من فکر ‌می‌کنم اکنون که ما یک دولت جدید داریم‌، فرصتی پیش آمده که امیدوارم بخشی از آن را اصلاح کنیم و اطمینان حاصل کنیم که حمایت سنتی ایالات متحده از مردم کرد در سراسر منطقه ادامه دارد.» وی افزود: «یافتن یک جمهوری‌خواه یا دموکرات در واشنگتن که چیزی جز خوبی کردها را بگوید بسیار دشوار است»‌، در همان گزارش آمده هووارد برمن رئیس سابق کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان از جمله افراد فعال در این زمینه است.

موسسه «عدالت برای کردها» یک ابتکار عمل فرانسوی-آمریکایی‌ است که در سال 2017 توسط فیلسوف مشهور فرانسوی برنارد-هنری لوی و توماس کاپلان سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی و رئیس گروه الکتروم تاسیس شد. شورای مشورتی آن از دو حزب بیش از 100 عضو برجسته دارد.

به گزارش وبسایت خبری فارن لابی ریپورتر، تلاش‌های «عدالت برای کردها» در حالی صورت ‌می‌گیرد که شرکت‌های دولتی صنایع دفاعی ترکیه و شركت حقوقی مستقر در واشنگتن، موسسه آرنولد-پورتر را برای لابی‌گری جهت بازگشت آنکارا به برنامه تولید جنگنده جت رادارگریز اف-35 استخدام كرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب