کایل اورتون: سیا قتل‌های درون سازمانی پ.ک.ک. را گزارش می‌کرد

  • ۳ سال قبل

کایل اورتون، نویسنده انگلیسی، که در مورد پ.ک.ک. مقالات متعدد و یک کتاب نیز منتشر کرده است، در حساب توئیتری خود به اعدام و قتل مخالفان و منتقدان عبدالله اوجالان در پ.ک.ک. اشاره می‌کند که به دستور اوجالان کشته می‌شدند و در این مورد به یک گزارش سیا اشاره کرده که می‌نویسد:

“حزب کارگران کردستان به صورت مکرر مخالفان و منتقدان خود را خائن، جاسوس، فتنه‌گر و دشمن خلق کرد می‌نامد و خود را محق می‌داند پ.ک.ک. می‌تواند به نام خلق کرد این منتقدان را حذف کند. این گروه چندین منتقد خود را به قتل رسانده است. چتین گونگور، عضو سابق کمیته مرکزی پ.ک.ک.، اسنادی را منتشر کرد که قتل افراد ناراضی در سازمان و رهبری اقتدارگرایانه و خشن عبدالله اوجالان، دبیرکل حزب، را مورد انتقاد قرار می‌دهد. سپس به دشمنی با رهبری حزب متهم و در سال 1985 به دست پ.ک.ک. به قتل رسید.”

این گزارش سیا به نیمه دوم دهه هشتاد میلادی مربوط است که پ.ک.ک. به تازگی فعالیت مسلحانه خود را آغاز کرده بود و اوجالان هنوز طبق مانیفست حزب “دبیرکل” بود و بایستی هر چهار سال یکبار طبق انتخابات فردی جدید دبیرکل می‌شد اما اوجالان فضای وحشت ایجاد کرد و سپس با تغییر عنوان “دبیرکلی” به رهبری حکومت خود بر پ.ک.ک. را همیشگی کرد و اکنون حتی از زندان نیز رهبری پ.ک.ک. عملا در دست او قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب