پیام پرچمی بارزانی به تَودَم

  • ۴ سال قبل

سعید یوسف، هنرمند بسیار محبوب کردهای سوریه، در سن 73 سالگی در استانبول فوت کرد. مرگ این هنرمند و خواننده کرد بسیاری از کردهای سوریه و عراق را غمگین ساخت. با توجه به محبوبیت او، حکومت اقلیم کردستان انتقال جنازه این هنرمند از استانبول به قامیشلو را بر عهده گرفت و همان طور که خود وصیت کرده بود در گورستان قدور بیگ به خاک سپردند. انجمن میهنی کردهای سوریه نیز مسئول برگزاری مراسم تشییع جنازه بود.

مطبوعات و رسانه‌های اقلیم کردستان نیز ضمن گزارش این موضوع بر پیچیدن پرچم اقلیم کردستان به دور تابوت او تاکید کردند. همان طور که در تصویر نیز دیده می‌شود این پرچم در مراسم تشییع جنازه در قامیشلو و در منطقه تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د.) – شاخه پ ک ک – به نمایش در می‌آید. پ ک ک و شاخه‌های آن پرچم اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسند و اعضای شورای رهبری پ ک ک از جمله جمیل باییک بارها آن را “تکه‌ای پراچه” نامیده‌اند.

از طرفی نیز، انجمن میهنی و جنبش دموکراتیک تحت کنترل پ.ی.د. اختلافات شدیددی دارند و بر این اساس پ.ی.د. با اخراج و یا زندانی و گاهی سر به نیست کردن اعضای این انجمن هر گونه فعالیت آن را ممنوع کرده بود و اخیرا برای نزدیک شدن آنان تلاش‌هایی نیز صورت گرفت. با دیدار اعضای این انجمن با مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، در چند روز گذشته باز هم روابط آنان بدتر شد.

این انجمن وابسته به بارزانی با پرچم تابوت در منطقه‌ای که هر گونه فعالیت انجمن میهنی ممنوع بوده و پرچم را نیز “تکه ای پارچه” می‌نامند می‌خواهد پیام بدهد که ما نیز حاکمیت و پرچم شما را به رسمیت نمی‌شناسیم. اینجاست که اظهارات دیروز کارشناسان روس در مسکو به ذهن خطور می‌کند “کردهای سوریه فقط با هم اختلاف ندارند بلکه دشمن همدیگر نیز هستند”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب