نچیروان بارزانی به پ.ک.ک هشدار داد

  • ۴ سال قبل

نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان، در مورد تنش‌های منطقه زینه‌ورته اعلام کرد  حضور پ.ک.ک در اقلیم کردستان مشروع نیست و پ.ک.ک باید از اقلیم خارج شود. بارزانی پس از جلسه هیئت دولت در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در مورد تنش‌های اخیر در زینه‌ورته گفت این تنش در مسیر حل شدن قرار دارد و خیلی حاد نیست، اما موضوع مهم، اتخاذ موضع واحد در اقلیم کردستان است.

نچیروان بارزانی افزود: «نیروهای مستقر در زینه ورته به حکومت اقلیم کردستان تعلق دارند و تحت کنترل وزارت پیشمرگه می‌باشند و تا زمان پایان ماموریت در آنجا خواهند بود و سپس برخواهند گشت». بارزانی در اشاره به یک عضو پیشمرگه روژ که در بین نیروهای طرفدار ترکیه در لیبی دستگیر شده بود نیز اعلام کرد اقلیم کردستان نیروی پیشمرگه روژ را برای جنگیدن در لیبی در اختیار ترکیه قرار نداده و آن فرد هیچ ارتباطی با پیشمرگه روژ ندارد.

رئیس اقلیم کردستان در مورد حضور پ.ک.ک در زینه ورتا اعلام کرد: «پ.ک.ک هیچ مشروعیتی در اقلیم کردستان ندارد. اقلیم کردستان جای فعالیت این گروه نیست. ما بخشی از عراق هستیم و نمی‌خواهیم به محلی برای حمله به کشورهای همسایه تبدیل شویم».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب