نماینده ویژه آمریکا: پ.ک.ک. عامل بی‌ثباتی شمال سوریه است

  • ۳ سال قبل

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا برای امور سوریه، می‌گوید ترکیه برای حمله عملیاتی دیگر در مناطق کردنشین سوریه برنامه‌ای ندارد. وی تاکید کرد «ما با ترکیه توافق داریم و به همین خاطر هر گونه تحرک نظامی ترکیه نقض این توافق خواهد بود. همیشه در جلسات خود با ترکیه موضوع را به صورت شفاف مطرح می‌کنیم.»

آقای جفری افزود «ما هیچ نشانه‌ای برای چنین اقدامی ندیده‌ایم و از طرف نیروی سوریه دموکراتیک نیز کاری صورت نگرفته که سبب واکنش ترکیه شود.» این مقام آمریکایی در مورد مذاکرات کردی-کردی سوریه نیز گفت «از این مذاکرات حمایت می‌کنیم و این نیز چند  دلیل دارد. نخست، می‌خواهیم مخالفان اسد همگی واحد باشند. دوم، به جامعه کرد سوریه مربوط می‌شود و آن نقش پ.ک.ک. می‌باشد. ما پ.ک.ک. را سازمانی تروریستی می‌شناسیم.»

جیمز جفری می‌گوید «ما می‌خواهیم کادرهای پ.ک.ک. از سوریه خارج شوند چون دلیل اصلی آشوب‌های شمال شرق سوریه هستند و پ.ک.ک. باید با خروج خود به این آشوب‌ها پایان دهد. برای این نیز در منطقه با ترکیه همکاری نزدیک داریم. نگرانی ترکیه در مورد حضور اعضای پ.ک.ک. در نیروی سوریه دموکراتیک بجاست. راه حل نیز این است پ.ک.ک. منطقه را ترک کند و برای این نیز از گفتگوی کردی-کردی حمایت می‌کنیم.»

وی تاکید کرد آمریکا برای هیچ قوم خاصی برنامه ای سیاسی ویژه ندارد و به اجرای قطعنامه 2254 اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب