مرگ یک زندانی در زندان سنندج؛ ضرب‌وشتم توسط ماموران یا درگیری با زندانیان؟

  • ۲ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از رسانه‌های فعال در حوزه حقوق بشر، روز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ یک زندانی به نام خسرو جمالی‌فر (۲۶ ساله) در زندان سنندج جان خود را از دست داد. برخی نهادها و فعالان حقوق بشری مدعی شدند که وی به دلیل ضرب و شتم ماموران و وارد آمدن ضربه به سر فوت کرده است.

گفتنی است جمالی‌فر به اتهام قتل و از ۳ سال پیش در زندان در زندان بوده است. رسانه‌ها مدعی شده بودند که جسد خسرو جمالی‌فر، چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ در یک فضای امنیتی در بهشت محمدی به خاک سپرده شد و نیروهای امنیتی خانواده وی را تهدید کرده‌اند که نباید با رسانه‌ها صحبتی کنند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته روابط‌ عمومی زندان سنندج توضیحاتی در خصوص خبر مرگ این زندانی ارائه کرد.

روابط‌ عمومی زندان سنندج اعلام کرد «خبر مرگ یک زندانی به دنبال ضرب و شتم توسط ماموران زندان سنندج کذب است».

زندان سنندج همچنین درباره این زندانی گفته است «او سابقه‌دار و متهم به دو فقره قتل و محاربه، در درگیری داخل بند با یک زندانی دیگر که وی نیز به دلیل ضرب و جرح دوران محکومیت خود را طی می‌کند، فوت شده است. این دو زندانی باهم درگیر می‌شوند که توسط مراقبین از هم جدا و خسرو جمالی‌فر با تصمیم شورای انضباطی و تائید قاضی ناظر زندان جدای از سایرین نگهداری می‌شود، نفر دوم نیز به دلیل صدمات وارده به مراکز درمانی منتقل می‌شود».

در اطلاعیه زندان سنندج اضافه شده است: «در سرکشی مراقبین، مرحوم جمالی‌فر اظهار سردرد می‌کند که بلافاصله به بهداری زندان و سپس به بیمارستان اعزام می‌شود که متاسفانه پس از یک ساعت در بیمارستان فوت می‌کند. علت تامه فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است. شایان ذکر است زندانی مذکور دارای سوابق متعدد درگیری با مددجویان و خودزنی در حضور قاضی ناظر زندان بوده است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب