مرگ مشکوک یک مرد در زندان دهوک

  • ۳ سال قبل

خانواده‌ی یک زندانی که به طرز مشکوکی در زندان دهوک فوت کرده است، مدعی شده‌اند نیروهای حزب دموکرات کردستان عراق وی را شکنجه کرده‌اند. رسانه‌های محلی نوشته‌اند وی به جرم خرید و فروش مواد مخدر/ داروی غیرقانونی بازداشت شده است. اما برادر وی مدعی است که فرد فوت شده مشکل تنفسی داشته و به دلیل عدم رسیدگی و شکنجه در زندان فوت کرده است. خانواده مقتول از حزب دموکرات کردستان عراق و مسرور بارزانی خواستار پاسخگویی شده‌اند.

بهزاد حمید ۴۰ ساله که در زندان زرکا در دهوک فوت کرده است، به گفته رسانه‌های محلی یکی از اعضای سابق نیروهای امنیتی اقلیم کردستان عراق است و قرار بوده به زودی آزاد شود؛ اما ناکهان فوت کرده و همین امر موجب مشکوک شدن خانواده وی شده است.

 

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل: محدودیت‌ها علیه آزادی بیان در اقلیم کردستان نگران‌کننده است

 

برادر بهزاد به چند رسانه محلی گفت که آنها معتقدند برادرش زیر شکنجه مرده است و تا زمانی که دلیل واقعی مرگ او را متوجه نشوند او را دفن نمی‌کنند. وی همچنین گفت که قرار بود بهزاد به زودی آزاد شود اما در عوض، مسئولان زندان به آنها گفتند جسد وی را تحویل بگیرند. خانواده بهزاد حمید می‌گویند سه نفر دیگر از اعضای خانواده آنها نیز بدون دلیل پشت میله‌های زندان هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب