اعتراض مردم دیرالزور به ق.س.د

  • ۴ سال قبل

نیروی سوریه دموکراتیک (ق.س.د.) به خاطر شیوع بیماری کرونا در تمام مناطق تحت کنترل خود از جمله منطقه عرب‌نشین دیرالزور ممنوعیت تردد اعمال کرده در حالی که گزارش‌ها حاکیست این نیرو در منطقه مذکور خیلی سریع  حمایت خود را از دست می‌دهد و داعش نیز در آن از نو ظهور می‌کند.

عبدالرحمن الاحمد، یک خبرنگار محلی، در مورد درگیری‌های صورت گرفته در روستای الحصان در اوایل صبح امروز خبر داد. این روستا در حومه غربی دیرالزور قرار دارد و از زمان آزادسازی از دست داعش در کنترل نیروی سوریه دموکراتیک قرار دارد. به خاطر رویدادهای امروز صبح، روستا در وضعیت هشدار است.

امروز صبح نیروهای گشتی ق.س.د. مغازه‌داران را به خاطر نبستن مغازه‌ها مورد ضرب و شتم قرار دادند. مردم منطقه خیلی فقیر هستند و مغازه‌داران اعلام کردند نمی‌توانند فعالیت نکنند. دیگر روستائیان به کمک مغازه‌دارانی شتافتند که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. سرانجام، این اختلافات، به تیراندازی بین روستائیان و نیروی سوریه دموکراتیک منجر شد. خبرنگار ما می‌گوید یک جنگجوی ق.س.د. کشته و دو روستایی نیز زخمی شدند.

نیروی سوریه دموکراتیک در این درگیری خواهان نیروی کمکی شد. اکنون روستا تحت کنترل ق.س.د قرار دارد و همه راه‌های ورود و خروج آن بسته اند. گزارش‌ها حاکیست مردم روستا علیه ق.س.د. شعار می‌دهند.  

بایستی به خوانندگان یادآور شد که نیروی سوریه دموکراتیک ایدئولوژی رادیکال حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را دارد. مناطق حومه دیرالزور به داشتن سیستم قبیله‌ای چند صد ساله مشهور است لذا درک این نکته آسان است نیروی سوریه دموکراتیک و این قبایل با هم سازگاری نخواهند داشت. نکته‌ای که به بسیاری از مشکلات و مسائل بین نیروهای اشغالگر و قبایل محلی منجر شده است.

خبرنگار ما در راستای بحث مربوط به حومه دیرالزور افزود دو عضو ق.س.د. نیز با انفجار بمب در مسیر خودروی آنان به میدان نفتی عمر در حومه دیرالزور زخمی شدند.

ق.س.د. حرف اول عنوان عربی “قوات سوريا الديمقراطية” یعنی نیروی سوریه دموکراتیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب