محمود سنگاوی: اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسم

  • ۳ سال قبل

در پی دیدار پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان از اقلیم کردستان، بعضی از سران اتحادیه میهنی (یکتی) از این که پاپ فقط با اعضای خانواده بارزانی در مقام رئیس اقلیم، نخست وزیر و رئیس حزب دموکرات کردستان (پارتی) دیدار کرده اما خانواده بارزانی این فرصت را به سران یکتی نداده ابراز نارضایتی کردند.

محمود سنگاوی، عضو رهبری یکتی، از جمله این افراد است. رسانه‌های وابسته به بارزانی نیز در واکنش به این اظهارات محمود سنگاوی را هدف قرار داده اند و می‌گویند او یک «مسئول محلی است و فقط با اسفاده از قدرت مسلحانه خود بر چند چاه نفت کنترل دارد و نفت آن را به صورت قاچاق برای خود می‌فروشد».

از طرف دیگر، محمود سنگاوی نیز همانند سابق مسعود بارزانی و حکومت وی را قبول نمی‌کند و او را به قبیله‌گرایی و تحویل پست و مقام‌های حکومتی به اعضای قبیله خود متهم می‌نماید. سنگاوی چندین بار با کاروانی از خودروهای نظامی خود و بدون توجه به پلیس و پیشمرگه اربیل – وابسته به بارزانی – وارد این شهر شده و عملا اقلیم کردستان را به رسمیت نمی‌شناسد.

کاروان گرمیانی، روزنامه‌نگار، و محمد صابر، کارشناس امور نظامی، نیز در گفتگو با چند رسانه اقلیم کردستان تایید می‌کنند محمود سنگاوی همانند بسیاری از دیگر اعضای یکتی عملا اقلیم کردستان به ویژه خانواده بارزانی را به رسمیت نمی‌شناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب