مادر کرد: دختر 12 ساله‌ام را از قندیل برگردانید

  • ۴ سال قبل

گروهی از مادران کرد از شهریور سال گذشته تاکنون در برابر دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ.) در دیاربکر تحصن کرده‌اند و خواهان بازگرداندن کودکان خود از پ ک ک هستند. وحیده چیفتچی اهل شمذینان در مرز ترکیه با عراق نیز یکی از این مادران است که خانواده خود را در روستای خود تنها گذاشته و شبانه‌روزی در سرمای شدید در مقابل دفتر ه.د.پ. تحصن کرده و می‌گوید: دخترم اوزلم فقط 12 ساله است. او را  ربودند و به قندیل بردند. ای دخترم اگر صدای مرا می‌شنوی تو هم مثل بقیه فرار کن و برگرد. من آروز می‌کردم درس بخوانی و قلم در دست بگیری اما اکنون به جای قلم تفنگ به دستت داده‌اند. ه.د.پ. مسئول ربودن این کودکان است و باید آنها را برگرداند”.

همچنین، فخرالدین آککوش پدر یک کودک دیگر تحصن کرده و خواهان بازگرداندن فرزند خود است. او می‌گوید: درد فرزندم را نمی‌توانم فراموش کنم. سرما و گرما و هیچ چیز برایم مهم نیست فقط می‌خواهم پسر 14 ساله‌ام را  برگردانند.

گفتنی است پنج حانواده کرد ایرانی نیز در یک مرحله به تحصن مذکور پیوستند و خواهان بازگرداندن کودکان خود از پژاک شدند. مراد کارایلان، فرمانده شاخه مسلح پ ک ک، در واکنش به تحصن مقابل دفتر ه.د.پ. در دیاربکر اعلام کرد “اگر ده سال  هم آنجا بمانید، کودکانتان را بر نمی‌گردانیم”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب