لاوروف: پ.ی.د. با دریافت پول داعشی‌ها را آزاد می‌کند

  • ۴ سال قبل

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد تحقیقات روسیه نشان می‌دهد نیروی سوریه دموکراتیک در رفتار و گفتار خود صادق نیست. ما اخبار نگران‌کننده‌ای داریم مبنی بر این که این نیرو با دریافت پول اعضای خطرناک داعش را از زندان‌های خود آزاد می‌کند. این در حالی است که تمام کمک‌های دریافتی این نیرو با هدف استفاده و جنگ علیه داعش است. مظلوم کوبانی، فرمانده نیروی سوریه دموکراتیک، نیز در گفتگو با رسانه‌های کردی این اظهارات لاوروف را رد کرد.

اظهارات لاوروف در حالی مطرح می‌شود که اولین بار نیست در زمینه همکاری نیروی سوریه دموکراتیک با داعش گزارش منتشر می‌شود. شبکه بی بی سی انگلیسی نیز قبلا به صورت مخفیانه همکاری این نیرو و اعضای داعش به ویژه تخلیه فرماندهان ارشد داعش و خانواده‌های آنان از رقه توسط نیروی سوریه دموکراتیک را فیلمبرداری و منتشر کرده بود که با خشم شدید نیروی سوریه دموکراتیک مواجه شد.

نیروی سوریه دموکراتیک با ترکیب اصلی یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ.) است که شاخه مسلح حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د.) می‌باشد. این حزب در قندیل و محل استقرار نیروهای پ ک ک تاسیس شد و اولین کنگره آن نیز در قندیل برگزار گردید. مظلوم کوبانی نیز از فرماندهان ارشد پ ک ک است که از اوایل دهه نود میلادی  به پ ک ک پیوست و در محل استقرار اوجالان در سوریه آموزش دید. ترکیه به خاطر حضور این نیرو در کردستان سوریه دست به حمله و اشغال بخش‌های گسترده‌ای از شهرها و روستاهای کرد زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب