وقوع آتش‌سوزی در اراضی زراعی دهوک در پی بمباران ترکیه

  • ۳ سال قبل

یک منبع محلی مطلع روز چهارشنبه گذشته از وقوع آتش‌سوزی در اراضی زراعی 5 روستای مرزی در استان دهوک در پی بمباران توپخانه ترکیه خبر داد. «ایاد هروری»، فعال و روزنامه‌نگار به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت: هزاران دونم از اراضی زراعی و جنگل‌های اقلیم کردستان در پی بمباران توپخانه ترکیه در ناحیه کانی ماسی از توابع شهر العمادیه دچار آتش‌سوزی شد. وی افزود: محصولات کشاورزی و درختان در 5 روستای دشیش، وادنی، وسةرةرو، هروری و درکلا موسی در پی بمباران توپخانه‌ای ترکیه دچار آتش‌سوزی شد. هروری اشاره کرد که آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد و نیروهای آتش‌نشانی به علت بمباران مستمر و سختی مسیر نتوانستند به مکان آتش‌سوزی برسند. گفتنی است پیش از این و در روز گذشته ارتش ترکیه یک پست نظامی جدید در منطقه مشرف به روستای هرور در ناحیه کانی ماسی استان دهوک اقلیم کردستان ایجاد کرده بود. ارتش ترکیه اخیرا حملات زمینی خود علیه گروه مسلح پ.ک.ک را تشدید کرده و وارد مرزهای اقلیم کردستان شده است.

درگیری طرفین خسارت‌های بسیاری به ساکنان مناطق مرزی وارد کرده و بسیاری از آنها را به ترک منازلشان وادار کرده است. درگیری و جنگ ترکیه و پ.ک.ک در شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند. اقلیم کردستان اخیرا اعلام کرد در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و پ.ک.کدر شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

بیشتر بخوانید:

ترکیه؛ اشغال اقلیم کردستان عراق، تخریب محیط‌زیست و غارت آثار باستانی

در تحول دیگر، استانداری ارزروم ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ژاندارمری و سازمان اطلاعات کشور طی عملیاتی، «اسلام بیلیز» عضو گروه «پ.ک.ک» که در فهرست خاکستری افراد تحت تعقیب قرار داشت را در مرز ایران و ترکیه دستگیر کردند. در این بیانیه آمده است: این تروریست که با اسم رمز «شیار ارزروم» فعالیت می‌کرد، در سال 2015 به گروه مسلح پ.ک.ک پیوسته بود. وی در کمپ‌های این گروه تروریستی در شمال عراق آموزش‌های حمله و خرابکاری دیده و در حومه منطقه ارزروم-کارایازی و همچنین در ایران فعالیت می‌کرد. این فرد مسئول گروه پ.ک.ک در منطقه کارایازی بوده و پس از دستگیری به ارزروم منتقل شده است. روند بازجویی از وی مذکور همچنان ادامه دارد.

 

 

بیشتر بخوانید:

کشته شدن مسئول منطقه‌ای پ.ک.ک توسط نیروهای ترکیه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب