فوری/ یکی از اعضای ارشد پ.ک.ک کشته شد

  • ۳ سال قبل

ارتش ترکیه ادعا کرد که در عملیاتی در منطقه کردستان عراق یکی از فرماندهان ارشد پ.ک.ک را کشته است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه اعلام كرد كه نیروهای ارتش این کشور صوفی نورالدین را كه رهبر عملیات پ.ک.ک در سوریه بود‌، كشته‌اند. اردوغان نورالدین را به عنوان عامل اصلی كشته شدن «13 انسان بی گناه در عملیات گارا» توصیف كرد و گفت كه وی مسئول چندین حمله به ارتش ترکیه در عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در سوریه است. اردوغان گفت فعالیت‌های نورالدین در منطقه کردستان عراق و سوریه ادعای ترکیه مبنی بر اینکه سازمان‌های کردی در شمال شرقی سوریه بخشی از پ.ک.ک هستند را تأیید می‌کند.

Turkey claimed to have killed senior PKK commander Sofi Nurettin (left) in an operation in the Kurdistan Region, seen in an undated picture with another PKK commander, Bahoz Erdal. Photo: AA

صوفی نورالدین (چپ)

صوفی نورالدین در سال 2009 فرماندهی شاخه مسلح پ.ک.ک، نیروهای دفاع مردمی (HPG) را بر عهده گرفت. وی در مصاحبه‌ای در سال 2011 موضع سرسختی اتخاذ کرد و گفت پ.ک.ک آماده جنگ برای سال‌ها در کوه است. پ.ک.ک هنوز در این زمینه بیانیه‌ای صادر نکرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب