فرافکنی شبه‌نظامیان پژاک در مورد کشته شدن اعضای ایرانی و چند سوال

  • ۳ سال قبل

گروه مسلح و شبه‎‌نظامی پژاک به عنوان شاخه نظامی پ.ک.ک در اطلاعیه‌ای مبهم، خبر مرگ ۵ تن از اعضای خود از جمله سه ایرانی را منتشر و تایید کرده است.

در این اطلاعیه، سه مرد کُرد ایرانی به عنوان اعضای پژاک معرفی شده‌اند که در درگیری با نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شده‌اند. احتمالاً این درگیری، همان درگیری پیش از انتخابات ایران باشد که در آن چند نفر از اعضای پژاک کشته شدند.

 

 

بیشتر بخوانید:

درگیری میان نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی با شبه‌نظامیان مسلح کُردی

 

خبرگزاری وابسته به پ.ک.ک/ پژاک در اطلاعیه خود نوشته است: «در مورخ ١۵/۶/٢٠٢١ در روستای سوره‌تو از توابع شاهو، چند تن از اعضای پژاک حین انجام وظایف حزبی و سازمانی خود هدف حمله نیروهای دشمن قرار می‌گیرند».

 

 

در این مورد پژاک مانند همیشه فرافکنی کرده و به سوالات اصلی پاسخ نداده است.

  1. یک گروه مسلح و شبه‌نظامی با سابقه اخاذی، ربایش کودکان، ترور راننده آمبولانس هلال‌احمر، عملیات تروریستی، توزیع مواد مخدر و…؛ دقیقاً چه «وظایف حزبی و سازمانی» دارد؟ منظور پژاک از وظایف حزبی، ترور است؟
  2. «احزاب کُرد» عبارتی است که مورد استفاده رسانه‌های وابسته به پژاک است. این رسانه‌ها در حالی پژاک و سایر گروه‌های مسلح کُرد را احزاب می‌خوانند که اولاً پژاک، گروهی مسلح و متهم به اقدامات تررویستی است و ثانیاً کدام حزب سیاسی، در کوهستان مقر دارد و متهم به اخاذی، قاچاق مواد مخدر، ربایش کودکان و فریب نوجوانان است؟
  3. کدام حزب سیاسی، فعالیت مسلحانه دارد و در آستانه انتخابات و سایر مواقع، عملیات تروریستی را برنامه‌ریزی می‌کند؟
  4. اعضای کشته شده پژاک به نام‌های «شیرکو روژهلات، سیروان آلانی و هیژا سنه» چه مجوزی برای حمل اسلحه داشتند؟ آنها قصد حمله به کدام شعبه رای‌گیری را داشتند؟
  5. اگر پژاک برای اعضای حزبی خود ارزش قائل است، مشخص کند این افراد (به خصوص زنان در عکس فوق) در چه سنی به این گروه پیوسته‌اند و جسد آنها اکنون کجاست.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب