بیانیه تند هاکپار علیه ه.د.پ

  • ۴ سال قبل

حزب حقوق و آزادی‌ها (هاکپار) طی بیانیه‌ای کتبی خطاب به «رسانه ها و افکار عمومی» اعلام کرد: «مدتی است حزب دموکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ.) و محافل وابسته به آن به نام «اتحاد ملی» دست به تبلیغات و انجام برنامه‌های مختلف می‌زنند، اما آنچه می‌بینیم و می‌دانیم این است که ه.د.پ. تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نداده است و نمی‌تواند انجام دهد. وقتی ه.د.پ. علنا و به صورت کتبی در تمامی بیانیه‌های خود می‌گوید ما یک حزب کردی نیستیم بلکه حزبی ترکیه‌ای هستیم،چگونه می‌تواند مشکلات کردها را درک و از آنها حمایت کند. کسانی که اصالت کردی ندارند نمی‌توانند این را درک نمایند. لذا اعلام می‌کنیم با چنین حزبی نمی‌توان اتحاد کرد».

در بخش دیگری از بیانیه آمده است: «اتحاد، امری ارزشمند است اما نه با کسانی که از آن برای منافع حزب خود سواستفاده می‌کنند. ه.د.پ. تا این لحظه هیچ اقدامی برای منافع مردم کرد انجام نداده است. ما تصمیم نداریم در چارچوب برنامه‌های پوچ و توخالی و ضد کردی ه.د.پ. قرار گیریم. اعلام می‌کنیم با این حزب هیچ همکاری‌ای نمی کنیم. ما در میان مردم سربلند هستیم و اقدامات ضدکردی ه.د.پ. را نیز محکوم می‌کنیم».

بشیر آتالای، وزیر کشور سابق ترکیه، زمانی اذعان کرده بود که: «ه.د.پ. را در زندان ایمرالی با هماهنگی عبدالله اوجالان به عنوان شاخه سیاسی پ ک ک تاسیس کردیم». بدین ترتیب، بلندپایه‌ترین مقامات ترکیه نیز به همکاری ه.د.پ با اوجالان و دولت ترکیه اعتراف کرده‌اند. همچنین در محافل سیاسی ترکیه، ه.د.پ، شاخه سیاسی پ.ک.ک شناخته می‌شود. چندی پیش نیز عده کثیری از خانواده‌های کُرد از ایران، ترکیه، عراق و سوریه در دیاربکر مقابل دفتر این حزب تجمع کردند و خواستار آزادی فرزندان خود شدند که گفته می‌شود پ.ک.ک از آن به عنوان کودک سرباز استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب