علی عونی: پ.ک.ک مجری برنامه‌های ترکیه است

  • ۳ سال قبل

یک عضو رهبری حزب دموکرات کردستان (پارتی) می‌گوید پ.ک.ک. نقش بدی را بازی می‌کند و مجری برنامه‌های کشورهای دیگر است. پ.ک.ک. اسب تروا شده است. وی افزود نقش جدیدی را به پ.ک.ک. داده‌اند تا کردها را به جان هم بیندازد و اقلیم کردستان را وارد یک جنگ کند.

علی عونی به اظهارات جمیل باییک اشاره کرد و گفت این اظهارات باییک اعتبار ندارد. زیرا او تلاش می‌کند با حرف‌های جذاب، خود را مشروع جلوه دهد اما در عمل درست برعکس حرف‌هایش عمل می‌کند. پ.ک.ک. ابزار دست کشورهای دیگر شده تا کردها را به جان هم بیندازد. وی خاطرنشان کرد: ما به هیچ کس حمله نکرده‌ایم؛ اما کسانی که کشته شده‌اند پیشمرگه هستند. بارها پ.ک.ک. ایست بازرسی ایجاد و مناطق مختلفی از اقلیم را اشغال کرده است. به آنان می‌گوییم بگذارید کنترل مناطق در دست پیشمرگه باشد اما به جای واگذاری مناطق به پیشمرگه، آن را به ترکیه واگذار می‌کنند و باز هم حکومت اقلیم کردستان را متهم می‌نمایند. پ.ک.ک. به اسب تروا تبدیل شده تا ارتش ترکیه را به داخل اقلیم کردستان بکشاند.

علی عونی به شکست های پ.ک.ک. نیز اشاره کرد و گفت این گروه در کردستان ترکیه شکست خورده است اما آن را نیز به گردن ما می‌اندازد. قبلا پ.ک.ک. می‌توانست در تظاهرات در دیاربکر یک میلیون نفر جمع کند اما امروز حتی نمی‌تواند هزار نفر را سازماندهی کند. پ.ک.ک به همه مناطق کردنشین آسیب رسانده است. علی عونی افزود: البته نمی‌توان فقط از پ.ک.ک. انتقاد کرد؛ چون نقش بر هم زننده اقلیم کردستان را برایش تعیین کرده‌اند و طوری رفتار می‌کند که ظاهراً اقلیم کردستان وجود ندارد. پ.ک.ک. در جبهه دشمنان مردم کُرد قرار گرفته و بخشی از جناح سلیمانیه نیز در این مسیر قرار گرفته است. به آنان گفتیم اگر این موضوع را حل نکنند، مطمئن باشند پ.ک.ک. در داخل شهر سلیمانیه نیز ایست بازرسی ایجاد خواهد کرد. پ.ک.ک. اکنون اهداف و برنامه‌های کشورهای دیگر را اجرا می‌کند و این امر بسیار مایه نگرانی است.[1]

[1].https://www.basnews.com/kr/babat/669209

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب