عضو مجلس پ.ی.د: حزب دموکرات کردستان عراق همدست جنایات ترکیه است

  • ۳ سال قبل

امین علیکو، عضو مجلس حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د) وابسته به پ.ک.ک. در سوریه در گفتگو با رسانه‌های وابسته به پ.ک.ک می‌گوید دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان باید هوشیار باشند و اجازه ندهند برنامه‌های اشغالگرایانه ترکیه تحقق یابد و ترکیه به نام حمله علیه مناطق حفاظتی مدیا عملا حملات را تا کرکوک و موصل ادامه خواهد داد.

وی بدون اشاره به حضور غیرقانونی پ.ک.ک. در خاک عراق و سوریه که غیرنظامیان قربانی آن می‌شوند گفت: حملات ترکیه نشان می‌دهد دستپاچه است و می‌خواهد با اشغالگری به اهداف خود برسد و نباید فرامش کنیم آغاز حملات در سالروز قتل‌عام ارامنه نیز پیامی مشخص دارد. یعنی ترکیه جدید خط‌مشی عثمانیان را ادامه می‌دهد. هدف اردوغان قتل عام کردهاست. اردوغان فقط به کردستان سوریه و مناطق حفاظتی مدیا اکتفا نخواهد کرد بلکه همه اقلیم کردستان را اشغال خواهد کرد. هدف ترکیه اجرای میثاق ملی است. این کشور در داخل با بحران‌های سیاسی و اقتصادی مواجه است. حزب عدالت و توسعه می‌خواهد با جنگ‌طلبی مانع سقوط خود شود.

این مسئول پ.ی.د در ادامه حزب دموکرات کردستان (پارتی) به رهبری بارزانی را به خاطر سکوت در برابر حملات ترکیه همدست جنایات آن معرفی کرد و از مردم اقلیم و حکومت بغداد خواست نسبت به اشغالگری ترکیه بی‌تفاوت نباشند.[1]

[1].https://hawarnews.com/kr/haber/emn-elko-div-bexda-hewlr-ji-plann-mtngeriy-yn-dewleta-tirk-hisyar-bin-h45978.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب