عاملان غرق آلان کردی محاکمه می‌شوند

  • ۴ سال قبل

در سپتامبر سال 2015 خبر غرق شذن یک کودک سه ساله کرد در سواحل ترکیه در منطقه بودروم به تیتر اصلی خبرگزاری‌ها تبدیل شد و در عین حل بسیاری از مردم را نیز تحت تاثیر قرار داد. آب جنازه این کودک را به ساحل آورده و به صورتی غم انگیز در روی شن‌های ساحلی قرار داده بود. بلافاصه عبدالله کردی از پناهندگان کرد سوریه پدر کودک اعلام کرد قاچاقچیان سبب مرگ فرزندش شده‌اند. او نام کودک را آیلان کردی اعلام کرد. رسانه‌های ترکیه در اقدامی تبعیض‌آمیز و برای اجتناب از کلمه کردی نام او را تحریف کردند و آیلان – نامی ترکی – نوشتند و از آوردند نام خانوادگی “کردی” خودداری نمودند. حتی سال گذشته دو کارگردان ترک فیلمی به نام او اما به صورت “آیلان” درست کردند. آلان کردی که همانند هزاران پناهنده دیگر سوری قربانی مداخله قدرت‌های خارجی در سوریه شد به نماد مظلومیت کودکان پناهنده تبدیل شد.

عبدالله کردی

عبدالله کردی در گفتگو با رسانه‌های اقلیم کردستان می‌گوید اخیرا 3 نفر از متهمان قاچاق انسان با قایق که سبب مرگ آلان شدند در ترکیه دستگیر شده اند. یکی از آنها را می شناسم. آنها مافیا هستند. در آن زمان 4 هزار دلار از من گرفتند و گفتند قایق برای چهار نفر است اما وقتی آنجا رسیدیم متوجه شدیم 15 نفر را سوار قایق می کنند. اگر از سوار شدن خودداری کنید می‌کشند.

استانبول به خاطر نزدیکی به مرز یکی از شهرهای شبکه مافیایی قاچاق انسان و مواد مخدر است و گزارش‌های متعدد پلیس ترکیه، بین‌الملل و اروپا نشان می دهد این شبکه‌ها یا در اختیار حزب کارگران کردستان (پ ک ک) هستند یا به آن کمیسیون می‌دهند. قاچاق انسان یکی از راه‌های تامین مالی پ ک ک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب