ششو: پ.ک.ک مانع بازگشت ایزدی‌هاست

  • ۴ سال قبل

قاسم ششو، از فرماندهان ارشد حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، و مسئول پیشمرگه‌های این حزب در شنگال از رفتارهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به شدت انتقاد و اعلام کرد اگر روند کنونی ادامه یابد احتمال تکرار قتل‌عامی دیگر علیه کردهای ایزدی وجود دارد. قاسم ششو در ادامه افزود اکنون مردم شنگال نیز خوب می‌دانند حضور پ.ک.ک بزرگترین مانع استقرار امنیت در شنگال است و مردم بارها اعتراض کرده‌اند و می‌گویند پس از نابود شدن داعش در این منطقه چرا اعضای مسلح پ.ک.ک همچنان در شنگال و اطراف آن هستند و چرا مانع بازگشت مردم می‌شوند؟ چرا آنان را به صورت اجباری در کمپ‌ها نگهداری می‌کنند؟ چرا کودکان را می‌ربایند و به عنوان جنگجو استفاده می‌کنند؟

قاسم ششو از همکاری پ.ک.ک و داعش خبر داد و گفت در منطقه خانه سور و منطقه باری که در کنترل پ.ک.ک قرار دارند، داعشی‌ها فقط ریش‌های خود را تراشیده‌اند و آزادانه تردد می‌کنند. این همکاری، بسیار خطرناک است و همان ذهنیتی که ایزدی‌ها را قتل‌عام نمود اکنون در نزدیکی ایزدی‌ها تردد می‌کند.

این مسئول پیشمرگه‌های حزب دموکرات کردستان خواهان برخورد جدی با پ.ک.ک در این منطقه شد تا مانع بازگشت ایزدی‌ها به شنگال نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب