سیاستمدار کرد ترکیه: پ.ک.ک تروریست است

  • ۴ سال قبل

ابراهیم گوچلو، سیاستمدارکرد ترکیه، طی تحلیلی به مذاکرات حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د.) – شاخه  پ.ک.ک در سوریه – و انجمن میهنی کردهای سوریه – وابسته به بارزانی – پرداخته که با نظارت و تشویق آمریکا و فرانسه صورت می‌گیرد و می‌گوید هنگامی که این خبر منتشر شد بعضی از کردها به صورت شتابزده از آن استقبال کرده و آن را در راستای اتحاد کردها دانستند. اما با توجه به شناختی خوبی که ازپ.ک.ک دارم از همان آغاز اعلام کردم این مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد و تا زمانی که پ.ک.ک در سوریه باشد، مشکل کردهای آنجا حل نمی‌شود، چون پ.ک.ک با هدف خدمت به کردها تاسیس نشده بلکه با هدف جلوگیری از پیشرفت کردها به میدان آورده شد تا کردها را بیشتر با مشکلات مواجه سازد، راه تاریکی را در پیش روی آنان قرار دهد.  

شماره 1-اوجالان، شماره 2-صالح مسلم

این سیاستمدار کرد در ادامه می نویسد: «این واقعیت را در روند صلح در ترکیه دیدیم و در همین چارچوب است که صالح مسلم می‌گوید با انجمن میهنی متحد نشده‌ایم. از طرفی شاهد رویدادی خنده‌دار و عجیب بودیم که اعلام کردند 25 حزب سیاسی کرد سوریه جبهه‌ای واحد تشکیل داده‌اند. اما باید بگویم همه آنها تشکیلات وابسته به پ.ک.ک هستند نه احزاب مستقل. اگر فردی غیرکرد این خبر را بخواند واقعا خواهد خندید چرا که هر 5 نفر گرد هم آمده و یک حزب تشکیل داده‌اند و همه آنها نیز یک چوپان به نام پ.ک.ک/پ.ی.د. دارند. این یک بازی مسخره است. واقعا جای شرم دارد. این نشان می‌دهد وضعیت کردهای سوریه بسیار پریشان است. اگر تعداد 25 حزب وابسته به پ.ک.ک را به تعداد 10 الی 11 حزب وابسته به انجمن میهنی اضافه کنیم عدد 35 یا 36 به دست می‌آید. چند نفر از کردهای سوریه نام همه این احزاب را می‌دانند!؟ حتی کدام سیاستمدار کرد می‌تواند نام همه را بگوید؟! این احزاب نماینده چه کسانی‌اند؟ روسای آنها کجا هستند و چه نام دارند؟

ابراهیم گوچلو می‌گوید پ.ک.ک عمدا کردهای سوریه را دچار این پریشانی کرده است. پ.ک.ک در کردستان سوریه سه استراتژی را به پیش برد: اول: جوانان کرد سوریه را در ترکیه و مناطق دیگر به کشتن بدهد. چنین نیز کرد. دوم. مناطق کرد را عرب نشین کند. چنین نیز شد. سوم. احزاب و سازمان‌های کرد را اخراج و یا از بین ببرد. شاهد این رخداد نیز هستیم. آنچه پ.ک.ک با 25 «حزب» انجام داد با هدف انحراف افکار عمومی و فریب آن است تا خود را مدافع حقوق کردها نشان دهد. این گروه این سیاست کثیف را زیر نظر اساتید کمالیست و بعثی خود انجام می‌دهد. هر جا پ.ک.ک باشد قطعا چیزی به نام اتحاد کرد وجود نخواهد داشت. زمان آن رسیده کردهای سوریه از پ.ک.ک جدا شوند و بیش از این بازیچه نشوند. پ.ک.ک جنایتکار است و کردهای سوریه نباید شریک جرم آن شوند. بدون پ.ک.ک مشکل کردها کمتر خواهد شد. تا زمانی که پ.ی.د. به پ.ک.ک وابسته باشد نمی تواند از تروریسم تبرئه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب