دستگیری حداقل 10 معلم توسط پارتی

  • ۴ سال قبل

معلمان و کارمندان بخش عمومی در دهوک و در اعتراض به تاخیر پرداخت حقوق خود تجمع کردند در حالی که نیروهای امنیتی دست به اقدامات شدید در محل زده بودند تا مانع تظاهرات آنان شوند. یک منبع می‌گوید معترضان طبق برنامه در راس ساعت 3 عصر در پارک آزادی گرد هم آمدند، اما نیروهای امنیتی مداخله کردند تا افراد بیشتری به آنها نپیوندند. تقریبا ده نفر از جمله شرکت‌کنندگان و افراد سازمان‌دهنده تاکنون دستگیر شده‌اند.

پس از آن که ممانعت به عمل آمد، بعضی از مردم در خیابان‌های اطرف تجمع کردند. بادال برواری و امید بروشکی، دو تن از سازمان‌دهندگان، چند ساعت قبل از برگزاری تجمع در خانه خود دستگیر شدند. در طی اعتراضات نیز نیروهای امنیتی مانع ورود خبرنگاران شدند تا بتوانند در مورد خواسته‌های معترضان با آنان مصاحبه کنند و یا حتی از موبایل خود برای فیلمبرداری استفاده نمایند.

شاهدان عینی می‌گویند بعضی از نیروهای امنیتی لباس شخصی پوشیده بودند. در طی اعتراضات گذشته، افسران ملبس به یونیفرم به متعرضان حمله کرده‌اند. حکومت اقلیم کردستان تحت فشار شدید مالی قرار دارد و کاهش شدید و تاریخی نفت همراه با مسدود شدن بودجه آن توسط بغداد سبب شده پرداخت حقوق بعضی بخش‌های عمومی با تاخیر مواجه شود.

ماه گذشته پزشکان در استان‌‌های سلیمانیه و حلبچه پس از آن که در طی دوره کرونا به مدت دو هفته با تاخیر در پرداخت حقوق مواجه شدند، دست به اعتصابی یک هفته‌‌ای زدند. زندانیان سابق سیاسی و افراد معلول نیز به خاطر تاخیر پرداخت حقوق و مزایای اجتماعی دست به اعتراض زده بودند. بیشتر مردم در اقلیم کردستان به حقوق دریافتی از حکومت متکی هستند. ناتوانی حکومت در پرداخت حقوق سبب شده تا بر طیف نارضایتی‌ها افزوده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب