در پی جنگ لفظی با پ.ک.ک، پارتی: عمدا مانع حل مسئله کرد در ترکیه می‌شوید

  • ۴ سال قبل

پس از اظهارات دوران کالکان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک، علیه حزب دموکرات کردستان (پارتی) و متهم کردن آن به همکاری با ترکیه برای کشتن دو افسر عراقی و یک عضو ارشد پ.ک.ک در یک خودروی ارتش عراق در سیدکان، پارتی نیز واکنش نشان داد. پارتی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «داستان‌های خیالی پ.ک.ک نشانه فروپاشی است و هر بار که برای حل مسئله کرد در ترکیه فرصتی پیش آمده، پ.ک.ک عمدا مانع آن شده است».

پارتی در این بیانیه که در سایت رسمی آن نیز منتشر شده است می‌نویسد: «می‌خواهید شکست خود را به گردن ما بیندازید. هر بار که کردهای ترکیه با فرصتی سیاسی مواجه شدند، آن را از بین بردید. این بار نیز برای سرپوش گذاشتن بر گذشته خود، قصد دارید تاریخ منطقه را وارونه نشان دهید و اظهارات نابجا مطرح می‌کنید».

این بیانیه در ادامه افزود: «پ.ک.ک. مردم کرد را به خاطر منافع کشورهای دیگر به قتل می‌رساند. پ.ک.ک حتی با فرهنگ کردی آشنا نیست و به کردی نیز حرف نمی‌زند. چرا به نام کرد فعالیت می‌کنید و در اینجا چه می‌کنید؟ به بیانیه‌های گذشته خود رجوع کنید که طی آنها می‌گفتید در مرز مشکل ایجاد کنید تا ترکیه وارد کردستان عراق شود. امروز نیز دلیل وجود پایگاه‌های ارتش ترکیه حضور شماست. مقصر، شما هستید. مانع توسعه و آبادانی صدها روستا شده‌اید».

پارتی در ادامه به دخالت پ.ک.ک. در امور کردهای سوریه پرداخته و نوشته: «مردم کرد سوریه شاهد دخالت شما هستند. ربودن دختران و پسران کرد، زندانی و شکنجه کردن منتقدان و مخالفان، آتش زدن پرچم اقلیم کردستان و ممنوعیت عکس نصب شخصیت‌های کرد؛ همگی عملکرد ضدکردی شما را ثابت می‌کنند».

بیانیه با اشاره به این که حتی شکست داعش در کوبانی بدون حمایت هوایی آمریکا و حضو پیشمرگه ممکن نبود، می‌نویسد: «در جنگ خندق‌ها، فرصت‌های تاریخی را نابود کردید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب