خودکشی ناموفق یک پناهجوی کُرد ایرانی در اربیل

  • ۳ سال قبل

منابع خبری و حقوق بشری از اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر می‌دهند دومین پناهجوی ایرانی و کُرد در اربیل دست به خودکشی زده است. به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران «فردین گرامی» (اهل نقده و 23 ساله) دوشنبه 31 خرداد 1400 برابر 21 ژوئن 2021 در یکی از موسسات وابسته به سازمان ملل متحد (موسسه قندیل) دست به خودکشی زده، اما به دلیل اقدام به موقع پزشکی فعلا از مرگ نجات یافته است. وی در اعتراض به عدم رسیدگی سازمان ملل به درخواست‌های خود ۴۰ عدد قرص خواب و اعصاب خورده بود، اما بلافاصله به بیمارستان «رزگاری» منتقل شده و معده وی نیز توط کادر درمان بیمارستان شست‌وشو داده شده و خوشبختانه زنده مانده است.

 

فردین گرامی

رسانه‌ها گزارش داده‌اند که وی به مدت بیش از 4 سال است در اقلیم کردستان عراق به عنوان پناهنده سیاسی حضور دارد و از دوستان نزدیک بهزاد محمودی است که ماه گذشته در اربیل در مقابل دفتر سازمان ملل دست به خودسوزی زد و در نهایت درگذشت. آقای گرامی در هنگام خودسوزی بهزاد محمودی در کنار وی حاضر بود. البته چند روز پس از خودسوزی بهزاد محمودی، مشخص شد وی در ایران متهم به قتل و فراری است.

 

بیشتر بخوانید: بهزاد محمودی در اربیل خودسوزی کرد

 

Image

همچنین چند روز پس از مرگ تلخ بهزاد محمودی، سعدی محمودی، فردین گرامی، جعفر مصطفی‌زاده و آکو الله‌مرادی از پناهندگان سیاسی کردستان ایران در اعتراض به عدم پاسخگویی دفتر نمایندگی سازمان ملل در اربیل به خواسته‌هایشان، لب‌های خود را دوختند. در عکس بالا، فردین گرامی در سمت راست تصویر مشاهده می‌شود. علی‌رغم برگزاری چندین تجمع اعتراضی در واکنش به خودسوزی بهزاد محمودی و شرایط نامساعد پناهجویان کُرد ایرانی در اربیل، سازمان ملل، دولت اقلیم کردستان و حتی کنسول‌گری‌های جمهوری اسلامی، اقدام قابل توجهی برای بهبود شرایط و مشخص شدن تکلیف آنها انجام نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب